POLREGIO kupi pięć spalinowych zespołów trakcyjnych
POLREGIO S.A., największy polski przewoźnik kolejowy w segmencie połączeń regionalnych, ogłosił postępowanie przetargowe na zakup pięciu spalinowych pojazdów trakcyjnych.
Procedura ma na celu pozyskanie nowoczesnych jednostek, które zwiększą możliwości przewozowe spółki i poprawią komfort pasażerów na liniach niezelektryfikowanych.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne założenia przetargu POLREGIO na zakup pięciu spalinowych zespołów trakcyjnych?
- W jakim terminie planowana jest dostawa nowych pojazdów i zakończenie wszystkich prac dopuszczeniowych?
- Jakie wymagania techniczne i doświadczenie muszą spełnić wykonawcy, aby wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
Zakres zamówienia
Przedmiotem postępowania jest dostawa 5 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT) wraz z pełną dokumentacją techniczną oraz wykonaniem wszystkich prac niezbędnych do dopuszczenia pojazdów do eksploatacji.
Zamówienie będzie realizowane w dwóch etapach:
- Etap 1: przekazanie na rzecz POLREGIO prawa własności pojazdów oraz dostarczenie dokumentacji zgodnie z warunkami umowy;
- Etap 2: wykonanie wszystkich czynności koniecznych do uzyskania dopuszczenia pojazdów do użytkowania przez przewoźnika.
Zamówienie obejmuje zarówno dostawy, jak i usługi związane z przygotowaniem pojazdów do eksploatacji.
Terminy i harmonogram
Zgodnie ze wzorem umowy:
- 3 pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 2 miesięcy od podpisania umowy,
- kolejne 2 sztuki – w terminie 16 miesięcy,
- prace dopuszczeniowe dotyczące pierwszych trzech jednostek muszą zostać zakończone w ciągu 16 miesięcy, a pozostałych dwóch – w ciągu 26 miesięcy.
Przewidywany łączny okres realizacji zamówienia to 26 miesięcy od momentu podpisania kontraktu.
Kryteria wyboru i warunki udziału
Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, a jedynym kryterium oceny ofert będzie cena (100%).
Wykonawcy, którzy chcą wziąć udział w postępowaniu, muszą wykazać się odpowiednim doświadczeniem technicznym:
- w ciągu ostatnich 5 lat powinni zrealizować co najmniej jedną usługę czwartego lub wyższego poziomu utrzymania dla minimum dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych po 2000 roku o wartości co najmniej 8 mln zł brutto,
lub - dwie usługi czwartego poziomu utrzymania dla co najmniej jednego SZT każda, o wartości nie mniejszej niż 4 mln zł brutto.
Warunkiem udziału jest również wniesienie wadium w wysokości 1 500 000 zł.
Termin składania ofert
Oferty należy składać elektronicznie za pośrednictwem platformy https://polregio.eb2b.com.pl do dnia
16 października 2025 r., godz. 12:00.
Otwarcie ofert zaplanowano na 16 października 2025 r., godz. 12:30, a termin związania ofertą upływa 12 lutego 2026 r.
Cel zamówienia
Nowe spalinowe zespoły trakcyjne zostaną skierowane do obsługi tras niezelektryfikowanych, co pozwoli zwiększyć liczbę połączeń regionalnych i poprawić jakość usług oferowanych pasażerom. Inwestycja jest częścią długofalowej strategii modernizacji i rozbudowy taboru POLREGIO, mającej na celu unowocześnienie przewozów i poprawę efektywności operacyjnej spółki.
Postępowanie zgodne z prawem UE
Procedura jest prowadzona zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE oraz Ustawą Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r.
Organem odwoławczym w postępowaniu jest Krajowa Izba Odwoławcza, a ewentualne odwołania można składać w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynnościach zamawiającego.
Jakie pociągi dla Polregio?
Przetarg obejmuje zakup pięciu używanych jednostek spalinowych, 2- lub 3-członowych. Składy mają poruszać się z prędkością nie mniejszą niż 120 km/h. Każdy z nich powinien pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym co najmniej 120 na miejscach siedzących.Pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, zautomatyzowany system informacji i udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym miejsca dla podróżnych poruszających się wózkach oraz rampy lub windy ułatwiające wejście do pociągu. Do potrzeb pasażerów z ograniczoną mobilnością zostanie także przystosowana toaleta, w której znajdzie się też miejsce do przewijania niemowląt. W pojazdach przewidziano również przestrzeń na przewóz rowerów.Docelowo składy mają obsługiwać m.in. linie w województwie wielkopolskim i lubuskim.
Postępowanie na zakup pojazdów spalinowych to kolejny krok w kierunku uzupełnienia taboru POLREGIO. Dwa miesiące temu spółka podpisała umowę na zakup używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które trafią na tory w województwie małopolskim.Jednocześnie przewoźnik intensywnie działa, by pozyskać nowy tabor. Spółka otrzymała dofinansowanie na zakup pięciu zeroemisyjnych pojazdów, które będą obsługiwać trasy w województwach świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. Dzięki współpracy z samorządami, na przełomie 2028 i 2029 roku w obu regionach pojawią się nowe elektryczne zespoły trakcyjne z najbardziej zaawansowanymi technologicznie systemami bezpieczeństwa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze