Policja wyjaśnia sprawę nieuprawnionego użycia sygnału radio-stop

Wyjaśniamy sprawę incydentu na kolei – poinformowała PAP w sobotę nadkom. Mirosława Rudzińska z zespołu prasowego KWP w Szczecinie.
Chodzi nieuprawnione nadanie sygnału radio-stop w nocy z piątku na sobotę w woj. zachodniopomorskim. W efekcie ponad 20 pociągów miało opóźnienie.
Incydent na kolei
„Wyjaśniamy sprawę incydentu na kolei, ale za wcześnie, by mówić o podejmowanych przez policję czynnościach” – przekazała PAP nadkom. Mirosława Rudzińska z zespołu prasowego KWP w Szczecinie.
Jak podały nad ranem PKP Polskie Linie Kolejowe, w nocy z piątku na sobotę w woj. zachodniopomorskim doszło do nieuprawnionego nadawanie sygnału radio-stop. Miało to miejsce na linii 273 odcinek Daleszewo – Szczecin Główny oraz na linii 351 odcinek Choszczno – Szczecin Główny. Sygnał był odbierany przez posterunki ruchu, jak również maszynistów pociągów znajdujących się w tym obszarze. Składy automatycznie zatrzymano.
Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK informowała w komunikacie, że pasażerowie są bezpieczni, ale „występują opóźnienia w kursowaniu pociągów”. Podała, że do godz. 23.30 w piątek ponad 20 pociągów było opóźnionych. Natomiast ruch towarowy, który ze względów bezpieczeństwa chwilowo wstrzymano, przywrócono chwilę przed godziną 2.00.
Obecnie, jak wynika z informacji PKP PLK zamieszczonych na portalu pasażera na stacji Szczecin Główny, składy nie mają już dużych opóźnień.
O incydencie, jak podawała Janus, powiadomiono odpowiednie służby, m.in. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Policja, Straż Ochrony Kolei oraz przewoźnicy: PKP Intercity, Polregio, PKP Cargo”. Powołano również specjalny zespół. Składa się z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników. Na bieżąco monitoruje sytuację oraz „czuwa nad bezpieczną i sprawną organizacją ruchu pociągów”.
W przesłanym komunikacie Janus podała, że do nadawania sygnału radio-stop za pomocą radiotelefonu przez nieznanego sprawcę doszło w piątek o godzinie 21:23 na linii 273 odcinek Daleszewo – Szczecin Główny oraz na linii 351 odcinek Choszczno – Szczecin Główny. Sygnał był odbierany przez posterunki ruchu i maszynistów pociągów znajdujących się w tym obszarze.
Jak wyjaśniła, odebranie sygnału radio-stop skutkuje natychmiastowym zatrzymaniem wszystkich pociągów, których radiotelefony pracują na danej częstotliwości. Powoduje on automatyczne zatrzymanie składów w danym rejonie. „System, który ma na celu zapewnienie podróżnym maksimum bezpieczeństwa, zadziałał bezbłędnie” – dodała.
(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze