Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podróż z aktualną informacją. PKP PLK zakończyły inwestycje na 17 stacjach między Warszawą a Radomiem

inforail
11.07.2025 13:30
0 Komentarzy

Pasażerowie podróżujący linią kolejową między Warszawą a Radomiem mogą korzystać z nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Na stacji Warka i przystanku Warka Miasto uruchomiono nowe wyświetlacze z rozkładem jazdy, a na 17 stacjach i przystankach wzdłuż tej trasy działa już zmodernizowane nagłośnienie.

Inwestycja została sfinansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, a jej wartość wyniosła 12 mln zł netto.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowe urządzenia informacyjne zainstalowano na stacjach między Warszawą a Radomiem?
  2. W jaki sposób system CSDIP dostarcza aktualnych danych o ruchu pociągów?
  3. Kto był wykonawcą inwestycji i jak sfinansowano projekt?

Informacja w czasie rzeczywistym

W ramach prac wdrożono centralny system dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP), który dostarcza dane o ruchu pociągów w czasie rzeczywistym. Dzięki czujnikom śledzącym przejazd pociągów, pasażerowie mają dostęp do aktualnych godzin odjazdów i ewentualnych opóźnień. Informacje te wyświetlane są na nowoczesnych ekranach, a dodatkowo komunikaty przekazywane są przez głośniki dostosowane do nowego systemu.

Na samej stacji Warka zamontowano aż 27 wyświetlaczy – znajdują się one zarówno na peronach, jak i przy wejściach i w przejściach. Z kolei przystanek Warka Miasto wyposażono w 4 ekrany.

Zakres inwestycji i wykonawca

Zmodernizowany system objął łącznie 17 lokalizacji: 3 stacje – Chynów, Warka, Dobieszyn – oraz 14 przystanków osobowych: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Warka Miasto, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola, Radom Północny, Radom Gołębiów.

Za realizację prac odpowiadała firma Maxto Technology Sp. z o.o. Prace prowadzone były w sposób niezakłócający bieżącego ruchu pociągów, co zapewniło pełną dostępność komunikacyjną na czas realizacji zadania.

Komfort i bezpieczeństwo

Nowy system to nie tylko wygoda, ale także element zwiększający bezpieczeństwo. Jasna i zrozumiała informacja ogranicza ryzyko nieporozumień oraz umożliwia pasażerom szybsze podejmowanie decyzji o podróży. Zrealizowana inwestycja wpisuje się w długofalową strategię PKP Polskich Linii Kolejowych zmierzającą do podnoszenia jakości obsługi podróżnych na wszystkich szczeblach ruchu regionalnego i dalekobieżnego.

Komentarze