Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podróż to MY! Startuje kampania wizerunkowa PKP Intercity

inforail
07.12.2025 10:30
0 Komentarzy

Przewoźnik przygotował szeroką kampanię w social media, w stacjach radiowych oraz na nośnikach digital out- of- home prezentującą odmienioną identyfikację wizualną marki PKP Intercity oraz zachęcającą nie tylko do podróżowania, ale także do tworzenia świadomej społeczności wokół doświadczenia, jakim jest podróż.

 „Podróż to MY”, tak brzmi nowe hasło PKP Intercity. MY czyli pasażerowie, podróżnicy czy pracownicy kolei, ale także MY, którzy wybieramy świadomie, spotykamy się w podróży i tworzymy wspomnienia.

Rozkład jazdy:

  1. W jaki sposób kampania „Podróż to MY” ma budować świadomą społeczność wokół doświadczenia podróżowania z PKP Intercity?
  2. Jakie elementy kampanii – w tym działania w social media, radiu i digital out-of-home – mają największy wpływ na promocję idei eco-friendly travel?
  3. W jaki sposób rosnąca liczba pasażerów oraz rozszerzona oferta połączeń od nowego rozkładu jazdy potwierdzają skuteczność działań marketingowych PKP Intercity?

Rosnąca liczba pasażerów to także więcej wspomnień

Celem kampanii jest przede wszystkim pokazanie, że podróż z PKP Intercity to więcej niż przejazd z punktu A do punktu B. Podróż pociągiem to emocje, wspólnota i doświadczenie. Poprzez komunikację marka promuje ideę eco-friendly travel, czyli świadomego i ekologicznego podróżowania, pokazując przy tym jak równocześnie odkrywać lokalną i autentyczną Polskę, pełną różnorodności, ludzi i historii. Oprócz emocjonalnego akcentu kampania ma pokazać kolej jako nowoczesny środek transportu.

Każdego miesiąca przybywa tysiące pasażerów decydujących się na podróż z polskim przewoźnikiem. Tylko podczas tegorocznych wakacji PKP Intercity przewiozło rekordową liczbę 26 mln pasażerów. To o około 12% więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego i blisko 28% więcej niż dwa lata temu. PKP Intercity do końca roku planuje przewieźć ponad 88 mln podróżnych. Widząc tak duże zainteresowanie przewoźnik odpowiada w realny sposób na oczekiwania pasażerów. Od nowego rozkładu jazdy pasażerowie będą mieli do dyspozycji aż 555 połączeń, w tym 527 całorocznych i 28 sezonowych. To aż o 50 połączeń więcej niż w ubiegłorocznym rozkładzie. Kampania podkreśla, że kolej to nie tylko sposób na podróżowanie, lecz także codzienny dojazd do pracy czy szkoły, również na trasach przez lata nieobsługiwanych, jak Łomża, czy dawniej nieatrakcyjnych czasowo, jak Gorzów–Poznań.

Zakres działań

Działania w ramach kampanii mają zasięg ogólnopolski i prowadzone są szeroko w kanałach social media z wykorzystaniem video czy kreacji graficznych. Ponadto PKP Intercity przygotowało w ramach działań 30-sekundowe spoty do emisji w wybranych największych stacjach radiowych, które już można usłyszeć w rozgłośniach w całej Polsce.

Z początkiem grudnia ruszyły również działania na nośnikach digital out-of-home. Kreacje reklamowe opowiadają m.in. o tworzeniu wspomnień podczas jazdy pociągami PKP Intercity oraz o traktowaniu kolei jako elementu codziennego stylu życia. Koncepcję działań opracowano wewnętrznie w PKP Intercity. Całość potrwa do końca roku.

Komentarze