Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi zestawione z jednostek ComfortJet ruszyły na trasę z pasażerami

inforail
18.06.2024 08:45
0 Komentarzy

Czeskie Koleje uruchomiły pierwszy z dalekobieżnych zestawów ComfortJet do eksploatacji próbnej na liniach krajowych.

Pierwsza jednostka ComfortJet odjechała 12 czerwca 2024 roku jako pociąg IC 511 z Pragi do Bohumína, następnego dnia wróciła do Pragi jako IC 510.

Spis treści:

  1. Kiedy pierwszy zestaw ComfortJet został uruchomiony do eksploatacji próbnej przez Czeskie Koleje?
  2. Ile zestawów ComfortJet planują przejąć Ceske drahy do końca tego roku?
  3. Na jakiej trasie odbyły się pierwsze testy ComfortJet?
ComfortJet/foto:CD

Najpierw w Czechach

ComfortJet obecnie kursują w układzie tymczasowym bez wagonu sterowniczego i z wagonem restauracyjnym o klasycznej konstrukcji z floty Kolei Czeskich. Do końca tego roku Ceske drahy przejmą na własność łącznie osiem zestawów ComfortJet.

„Zestawy ComfortJet w końcu trafiają na tory, a pasażerowie mogą na własne oczy przekonać się o ich komforcie i nowoczesnym wnętrzu. Obecnie chcemy przetestować dla pasażerów pełną funkcjonalność wszystkich systemów, a także zapewnić dodatkową przestrzeń dla naszej obsługi pociągu, aby mogła szczegółowo zapoznać się z nowymi pociągami. Trasa pomiędzy Pragą a Boguminem stanowi do tego idealne połączenie” – mówi Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny České drah.

„Jestem przekonany, że pasażerowie będą mieli przyjemną podróż w ComfortJetach i nowy pociąg flagowy dla dalekobieżnych połączeń České drah wejdzie do służby bez większych problemów” – dodał.

Po pomyślnych testach w kraju pierwsze jednostki ComfortJet zostaną rozmieszczone w kolejnych miesiącach w ramach tymczasowego układu w pociągach Berliner jadących do stolicy Niemiec. ComfortJety będą stopniowo pojawiać się w pociągach Vindobona czy Metropolitan. Po wprowadzeniu ETCS w Niemczech maksymalną prędkość 230 km/h będą mogły wykorzystać np. na trasie Berlin – Hamburg, a w przyszłości będą mogły z niej korzystać także na innych liniach, np. na nowej austriackiej kolei Koralmbahn linii lub na pierwszych odcinkach linii dużych prędkości w Republice Czeskiej.

Dostawa pierwszych nowoczesnych zestawów ComfortJet wpisuje się w odbywającą się w tym roku rekordową odnowę taboru Kolei Czeskich. W tym roku kolej otrzyma prawie 140 nowych jednostek elektrycznych, spalinowych, nietrakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych. Jeśli policzymy każdy pojazd i element składowy osobno, otrzymamy około 440 pojedynczych jednostek. Po przeliczeniu na siedzenia České dráhy uruchomią ponad 22 000 wygodnych miejsc w klimatyzowanych i pozbawionych barier pociągach z Wi-Fi na pokładzie i innymi gadżetami niezbędnymi w podróżowaniu XXI wieku.

Komentarze