Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi wracają po 25 latach; 11 czerwca huczne otwarcie

inforail
19.05.2023 16:45
0 Komentarzy

Już 11 czerwca zostanie uruchomione połączenie kolejowe na linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele – podał na swojej stronie Mazowiecki Urząd Marszałkowski.

To powrót pociągów na tej trasie po blisko 25 latach. Decyzją zarządu województwa mazowieckiego inwestycję udało się zrealizować dzięki funduszom unijnym w ramach RPO WM i PROW na lata 2014-2020.

Zmodernizowana linia kolejowa

Zmodernizowana linia Ostrołęka – Chorzele ma prawie 60 km. Na przystankach pojawią się nowe nawierzchnie peronów. W ramach inwestycji powstał także nowy most kolejowy nad Narwią. Stalowa konstrukcja ma 245 metrów.

Jak podkreśla członkini zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc, ostatni pociąg na odcinku Ostrołęka – Chorzele pojechał w 2001 r. – Teraz, po tak długim czasie, pociągi na tej linii znowu będą kursować. Decyzja samorządu województwa mazowieckiego o uruchomieniu połączeń kolejowych jest odpowiedzią na zapotrzebowanie mieszkańców. Dzięki temu pasażerowie szybciej dojadą do pracy czy szkoły.

Jak dodaje przewodniczący sejmikowej Komisji Ochrony Środowiska Mirosław Augustyniak, podróż zmodernizowaną trasą będzie szybka i komfortowa. – Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h.

Dzięki inwestycji podróżni wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami – do 80 km/h. Zostało przebudowanych 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 14 przepustów i 6 mostów. Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Całkowity koszt inwestycji to blisko 427 mln zł. Zarząd województwa mazowieckiego zdecydował, że prawie 200 mln zł będzie pochodzić z funduszy unijnych w ramach RPO WM i PROW na lata 2014-2020.

Koleje Mazowieckie 11 czerwca uruchomią 8 par pociągów. Połączenia, w związku z tym, że jest to linia niezelektryfikowana, będą obsługiwane przez spalinowe autobusy szynowe. Do końca roku bilet jednorazowy ma kosztować 4,20 zł, a na miesięczny pasażer będzie musiał wydać 49 zł.

Obecnie są prowadzone rozmowy między samorządem województwa mazowieckiego a samorządem województwa warmińsko-mazurskiego w zakresie organizacji kolejowych przewozów pasażerskich na styku województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego. Rozmowy mają na celu określenie warunków możliwej współpracy i założeń dla stworzenia oferty przewozowej dla połączeń kolejowych na odcinku Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn.

11 czerwca odbędzie się uroczyste otwarcie połączenia na linii kolejowej nr 35. Zaplanowane są: konferencje, przejazd pociągu na trasie Ostrołęka – Chorzele, a także piknik rodzinny w Chorzelach.

Komentarze