Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi wracają na linię kolejową Goleszów – Cieszyn; pojadą 80 km/h

inforail
05.09.2022 10:45
0 Komentarzy

Od poniedziałku, 5 września 2022 roku, pociągi pasażerskie wrócą, po dziewięciu latach, z planowym ruchem na linię kolejową z Goleszowa do Cieszyna – podały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zarządca kolejowej infrastruktury odnowił linię z wykorzystaniem unijnej dotacji zapewnionej przez władze regionu.

80 km/h

Jak przekazały w piątek PLK, odcinek z Goleszowa do Cieszyna pociągi pokonają w 11-12 minut, osiągając tam prędkość do 80 km/h. Pasażerowie będą korzystali z odnowionych stacji Goleszów i Cieszyn oraz przystanków Goleszów Górny, Bażanowice i Cieszyn Uniwersytet (kiedyś pod nazwą Mnisztwo; obecnie przystanek został przesunięty o około 1,5 km).

Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów potrwa ok. 90 min., co daje alternatywę dla przejazdu samochodem. Rozkład jazdy jest dostępny na plakatach, Portalu Pasażera oraz na stronie przewoźnika Koleje Śląskie.

Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 2 przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zrewitalizowano lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych. W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony, podwyższając je i wyposażając w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne i pochylnie.

Inwestycja jest częścią dużego zadania obejmującego 41-kilometrowy odcinek i magistralę E65 Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice do Wisły Głębiec i odbudowę połączenia Goleszowa do Cieszyna. Dotąd przejazd między Głębcami a Chybiem (na magistrali E65) zajmował 75 minut (do Katowic 135 min.). Po zakończeniu wszystkich prac, co ma nastąpić w listopadzie br., ma być o 30 minut krótszy.

Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt pod nazwą „Rewitalizacja linii nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” jest jedynym projektem modernizacji infrastruktury kolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego na lata 2014-20. Inwestycja została ujęta w rządowym Programie dla Śląska.

Prace na jednotorowych szlakach wiążą się z ich zamknięciami; Koleje Śląskie, które obsługują połączenia z Katowic do Wisły Głębiec zapewniają zastępczą komunikację autobusową na trasach: Skoczów – Wisła Głębce, Skoczów – Goleszów Centrum oraz Skoczów – Cieszyn. Obecnie pociągi kursują już nowym torem między Chybiem i Skoczowem. (PAP)

Komentarze