Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi wracają na linię 358 między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem; z ogranicząną prędkością

inforail
11.03.2023 11:45
0 Komentarzy

Od niedzieli (12 marca 2023 roku) zostaną wznowione przejazdy pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem na linii nr 358 w woj. lubuskim.

Po zakończeniu zasadniczych prac związanych z modernizacją tego odcinka nie będzie już komunikacji zastępczej, która funkcjonowała tam od marca 2020 r.

Cztery pary pociągów

Jak poinformował PAP rzecznik zarządu woj. lubuskiego Paweł Kozłowski po przywróceniu ruchu kolejowego między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem, na trasie Zielona Góra – Zbąszynek w rozkładzie jazdy obowiązującym od 12 marca br. będą cztery pary pociągów relacji Zielona Góra – Poznań, dwie pary relacji Zielona Góra – Zbąszynek oraz sześć par relacji Zielona Góra – Gorzów Wlkp. Połącznia organizuje Polregio. Do tego dojdzie także sześć par dodatkowych pociągów różnych relacji PKP Intercity.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA przekazał, że w ramach modernizacji przygotowano nowe perony w Babimoście i Sulechowie umożliwiające wygodne korzystanie z kolei.

Dodał, że sprawne przejazdy między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem zapewnią nowe szyny, podkłady i nowe urządzenia systemu sterowania zamontowane na modernizowanym odcinku.

Po wznowieniu przejazdów prowadzone będą jeszcze roboty wykończeniowe, m.in. na przejazdach kolejowo-drogowych. W obszarze prowadzonych prac konieczne jest tymczasowe ograniczenie prędkości. Na pozostałych odcinkach pociągi pojadą 100 km/h, a po zakończeniu wszystkich robót przewidywanym w II kwartał br. i uzyskaniu wymaganych pozwoleń – 120 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap” we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego przy udziale środków UE z RPO woj. lubuskiego. Całkowita wartość projektu to ponad 160,7 mln zł, przy unijnym dofinansowaniu na poziomie ok. 112 mln zł. (PAP)

Komentarze