Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi pojadą do portu w Gdańsku z prędkością 100 km/h

inforail
13.08.2014 11:40
0 Komentarzy
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę i remont linii kolejowej do gdańskiego portu. Prace te wykona wybrane w przetargu hiszpańskie konsorcjum firm: Dragados Spółka Akcyjna, pełniąca obowiązki lidera oraz Vias Y Construcciones Spółka Akcyjna i Electren Spółka Akcyjna. Wartość umowy to 312 512 021,10 PLN łącznie z VAT. W przetargu startowało trzech oferentów. Jedyne kryterium wyboru stanowiła cena.
Zasadnicze roboty budowlane dla linii kolejowej nr 226 w ramach unijnego „Projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa)”obejmują odcinek od głowicy wyjazdowej stacji Pruszcz Gdański (tor nr 201 od km 3,100, tor 202 od km 1,329) do głowicy wjazdowej stacji Gdańsk Port Północny (do km 13,550). Modernizacja ma za zadanie dostosowanie linii kolejowej nr 226 do warunków technicznych wynikających z umowy AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego), tj. prędkości pociągów do 100 km/h, dopuszczalnego nacisku na oś do 221 kN oraz nacisku liniowego 8,0t/m.
Port w Gdańsku
Zakres zasadniczych robót budowlanych obejmuje:
a) modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 226 w tym:
—układów torowych stacji i szlaków (nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, podtorza, odwodnienia),
—sieci trakcyjnej, układów zasilania 3 kV prądu stałego wraz z urządzeniami dotyczącymi bezpośrednio sieci trakcyjnej (zasilacze, połączenia powrotne i sterowanie lokalne odłączników sieci trakcyjnej wraz z elementami sterowania zdalnego),
—linie potrzeb nietrakcyjnych, sieci i urządzenia elektroenergetyki kolejowej SN i NN,
—modernizację przejazdów kolejowych wraz z budową dróg dojazdowych i likwidacją wytypowanych przejazdów,
—modernizację istniejących obiektów inżynierskich,
—budowę nowych nastawni – Gdańsk Olszynka i Gdańsk Port Północny,
—rozbiórkę istniejących nastawni i obiektów kubaturowych,
—małą architekturę,
—obiekty ochrony środowiska,
—likwidację kolizji pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej z modernizowaną infrastrukturą kolejową.
b) budowę nowego dwutorowego stałego mostu kolejowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku oraz rozbiórkę istniejącego kolejowego mostu jednotorowego przez Martwą Wisłę.
c) przebudowę linii kolejowej nr 965 Wisła Most –Gdańsk Kanał Kaszubski do km 0,550, oraz linii kolejowej nr 846 Wisła Most –Gdańsk Grobla do km 0,610.  

Komentarze