Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągami FlixTrain tylko na trasie międzynarodowej Warszawa – Berlin. Dlaczego?

inforail
12.07.2024 10:15
0 Komentarzy

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl FlixTrain złożył do UTK wniosek w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie międzynarodowej Warszawa Wschodnia – Berlin Hauptbahnhof – Warszawa Wschodnia.

Pociągi mają być dostępne tylko na trasie międzynarodowej. Pytamy dlaczego?

Spis treści:

  1. Dlaczego FlixTrain zdecydował się na uruchomienie pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie międzynarodowej Warszawa Wschodnia – Berlin Hauptbahnhof bez możliwości zakupu biletów na odcinki krajowe?
  2. Jakie stacje będą obsługiwane przez pociągi FlixTrain na terenie Polski w ramach międzynarodowej trasy Warszawa – Berlin?
  3. Jakie udogodnienia i standardy będą oferowane w pociągach FlixTrain na trasie Warszawa – Berlin, zgodnie z wnioskiem złożonym do UTK?

Bez odcinków krajowych

Nasza aplikacja do UTK o przyznanie otwartego dostępu do torów na trasie Warszawa-Berlin dotyczyła zezwolenia na trasę międzynarodową. W związku z tym pasażerowie będą mogli podróżować między Polską a Niemcami, bez możliwości zakupu biletów na odcinki krajowe. Proces uzyskiwania zezwoleń na trasy międzynarodowe różni się od procedur dla tras krajowych i wierzymy, że w tym momencie był on dla nas bardziej efektywny. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie dogodnych połączeń międzykrajowych, ale również długoterminowe planowanie rozwoju sieci, które może obejmować nowe krajowe trasy w odpowiednim czasie i kontekście rynkowym. Jednocześnie nadal będziemy oferować bogatą ofertę połączeń autobusowych na trasie Warszawa-Poznań – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. 

Pociągi miałyby kursować w okresie od 14 grudnia 2025 r. do 14 grudnia 2030 r., czyli w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2025/2026, 2026/2027, 2027/2028, 2028/2029 oraz 2029/2030.

Flixtrain planuje wykonywać połączenia codziennie, przez cały okres wskazanych powyżej rocznych rozkładów jazdy pociągów, w wymiarze 2 par pociągów. Zgodnie z wnioskiem Flixtrain na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dotyczy to stacji: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Poznań Główny. W rezultacie nowa usługa przewoźnika będzie niedostępna w komunikacji krajowej.

Połączenia ma obsługiwać skład wagonowy oferujący standard nie niższy niż 240 miejsc w klasie 2. z wyznaczonymi miejscami priorytetowymi dla rodzin z dziećmi oraz dla osób o ograniczonych możliwościach przemieszczania się, prowadzony lokomotywą elektryczną o prędkości maksymalnej nie niższej niż 160 km/h. Tabor ma być zgodny z RIC, spełniający warunki techniczne, środowiskowe i eksploatacyjne określone przez zarządcę infrastruktury dla poszczególnych linii kolejowych.

Planowany rozkład jazdy pociągów Warszawa – Berlin:

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl FlixTrain złożył do UTK wniosek w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie międzynarodowej Warszawa Wschodnia – Berlin Hauptbahnhof – Warszawa Wschodnia.
Rozkład jazdy FlixTrain

Komentarze