Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po co są korekty rozkładu jazdy na kolei?

inforail
16.05.2022 10:45
0 Komentarzy
Do końca tego roku są zaplanowane jeszcze trzy korekty kolejowego rozkładu jazdy – poinformował PAP rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec.

Wyjaśnił, że korekty rozkładu pozwalają na optymalne wykorzystanie dostępnej sieci kolejowej, wprowadzanie do eksploatacji kolejnych zmodernizowanych odcinków linii kolejowych i nowych przystanków.

Kolejna korekta w czerwcu

Aktualny kolejowy rozkład jazdy wszedł w życie w niedzielę 12 grudnia 2021 roku i będzie obowiązywał do grudnia tego roku. W marcu tego roku wprowadzono do niego pierwszą korektę. Kolejne zaczną obowiązywać 12 czerwca, 3 września i 6 listopada.

„Dzięki korektom wykonawcy mają zapewnione warunki kontynuacji i możliwość zmiany etapu prac. Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego zwiększa się atrakcyjność, dostępność i konkurencyjność kolei w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Zarządca infrastruktury kontynuuje realizację projektów z Krajowego Programu Kolejowego o wartości prawie 77 mld zł” – stwierdził Siemieniec.

Poinformował on, że ostatnia korekta rozkładu jazdy, w niedzielę 13 marca, była okazją m.in. do wprowadzenia nowych połączeń dla mieszkańców Skawiny, wprowadzono też nowe bezpośrednie połączenie z Krakowa do Olkusza. Również od korekty pociągi jadą zmodernizowaną trasą Kraków – Katowice przez Jaworzno Szczakową.

Od marcowej korekty został ponadto włączony do eksploatacji nowy przystanek w Warce – Warka Miasto, a na przebudowywanej stacji Warszawa Zachodnia otwarto trzeci nowy peron.(PAP)

Komentarze