Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Plus od Cegielskiego na targach w Gdańsku

inforail
19.08.2021 07:45
1 Komentarzy
Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentuje na wrześniowych targach w Gdańsku swój autorski pojazd o nazwie Plus – dowiedział się nieoficjalnie portal InfoRail.pl.

To jednostka dwunapędowa, spalinowo-elektryczna, do realizacji przewozów regionalnych. Jest to też jeden z najdłużej realizowanych projektów kolejowych XXI wieku w Polsce. Prace nad Plusem trwają już (oficjalnie) około 4 lat.

Ściśle tajne

Póki co projekt ten jest pilnie strzeżony przez producenta i nie znamy żadnych szczegółów, oprócz tych, które podaje FPS. A z informacji tych wynika, że ma dawać możliwość intensywniejszego wykorzystania istniejącej sieci połączeń kolejowych. Jest alternatywą dla przewoźnika, który planując trasę na linii zelektryfikowanej oraz bez elektryfikacji musi zabezpieczyć właściwe pojazdy na stacjach skrajnych oraz zaplanować ich manewry.

Dla pasażera oznacza to więcej udogodnień w zakresie korzystania z nowych tras, zminimalizowanie dyskomfortu przesiadek, zwiększenie komfortu podróżowania.

Pojazd wyposażony zostanie w dwa dwuosiowe wózki zabudowane na każdy człon (jeden wózek toczny i jeden wózek napędny z silnikami asynchronicznymi) dzięki czemu uzyskano obniżenie nacisku na tor i optymalizację rozkładu masy oraz sił trakcyjnych.  Rozczłonowanie pojazdów bez potrzeby użycia dodatkowych wózków technologicznych zminimalizuje koszty i czas obsługi serwisowej.                

Przypomnijmy, że hybrydy elektryczno-spalinowe są już w Polsce w ruchu liniowym. Dostarcza je Newag.

Komentarze