Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prezes FPS: Plusa zbudowaliśmy w 5 miesięcy; teraz pora na testy

inforail
24.09.2021 12:45
0 Komentarzy
Na gdańskich targach poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentowała długo oczekiwanego Plusa. To pojazd demonstracyjny, pierwszy z nowej platformy pojazdów szynowych.

Plusa zbudowaliśmy w 5 miesięcy – powiedział Prezes FPS Krzysztof Laskowski. Kiedy przychodziłem do FPS projekt był w całkowicie rozsypce – dodał.

Platforma pojazdów Plus

Jednostka pokazana na targach w Gdańsku trafi teraz na jazdy obserwowane do Polregio. Docelowo pojazdy z tej platformy będą dedykowane zapewne temu przewoźnikowi. Plus to platforma pojazdów szynowych, przeznaczona do obsługi połączeń w ruchu regionalnym, ale także dalekobieżnym. Pojazd demonstracyjny to dwuczłonowy, spalinowo-elektryczny skład. Jest zasilany z sieci trakcyjnej (3kV DC) oraz Power Packów z silnikami spalinowymi, spełniającymi wymagania najnowszej normy emisji spalin Stage V. Dzięki temu będzie mógł kursować na trasach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. Ponadto zastosowany układ biegowy pojazdu pozwala na wykorzystywanie pojazdu na trasach o obniżonym standardzie.

Modułowa budowa umożliwia dostosowanie pojazdu do potrzeb przewoźnika. Według jego potrzeb można zatem zabudować układ drzwi, toalet, miejsc siedzących itp. Konstrukcja pojazdu umożliwia wykorzystanie w przyszłości innowacyjnych źródeł zasilania, takich jak: baterie lub ogniwa wodorowe.

160 km/h

W wersji pokazanej na targach w Gdańsku Plus może rozpędzić się do 160 km/h i zabrać na swój pokład 270 pasażerów.

Plus to zapowiedź całej platformy pojazdów. W ciągu kilku miesięcy zbudowany zostanie skład zasilany wodorem – zapowiedział Prezes FPS Krzysztof Laskowski.

Teraz pora na testy. Jak wspomnieliśmy pojazd trafi do Polregio. O ich przebiegu będziemy starali się informować na łamach InfoRail.pl, choć z uwagi na barierę informacyjną ze strony tego przewoźnika może to być utrudnione.              

Komentarze