Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK zakończyły prace między Opolem a Kędzierzynem-Koźle

inforail
16.02.2022 08:45
0 Komentarzy
Zakończyły się zasadnicze prace między Kędzierzynem-Koźle a Opolem przy modernizacji linii kolejowej – poinformował PAP Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Koszt modernizacji linii na tym odcinku to ponad 800 mln złotych.

Co w ramach prac?

Jak poinformował Mirosław Siemieniec, zakończono zasadnicze prace w ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku między Kędzierzynem-Koźle a Opolem. Przebudowano tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania i mosty, dzięki czemu skrócony został czas podróży pomiędzy tymi miastami. Dostęp do pociągów jest łatwiejszy na przebudowanych stacjach i przystankach.

„Na stacji Opole Główne są nowe tory przy peronach nr 1 i 2. Zakończyły się zasadnicze prace przy nowym peronie 1A, który ułatwia już służbową obsługę składów pasażerskich. Maszyny pracują wzdłuż jednego z dwóch torów – od Opola Głównego po Opole Zachodnie. Na wyjeździe ze stacji Opole Główne ekipy pracowników wykonują prace ziemne i montaż instalacji. Układane są nowe tory, rozjazdy i przygotowywane konstrukcje sieci trakcyjnej. Prace obejmują montaż kabli oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na terenie stacji – tuż obok przejeżdżających pociągów pracuje ponad sto osób i blisko 30 maszyn. Wielobranżowe roboty wymagają szczególnych warunków bezpieczeństwa. Trasa, którą kursuje ok. 90 pociągów na dobę, jest ważna w regionalnym i dalekobieżnym ruchu pasażerskim oraz przewozach towarowych” – poinformował Siemieniec.

Na terenie miasta, między stacjami Opole Główne i Opole Zachodnie modernizowane obecnie są 3 mosty. Przebudowa obejmuje tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem. Po przebudowie kolejowych przepraw nad Odrą pociągi będą jeździły dwoma nowymi mostami. Przewidziano miejsce na budowę w przyszłości dodatkowej przeprawy. Z kolei przebudowa wiaduktu na ulicy Powstańców Śląskich pozwoli na poszerzenie jezdni pod wiaduktem i zwiększenie odległości między jezdnią a wiaduktem na tyle, by mogły tam przejeżdżać autokary.

Zakończenie wszystkich prac przewidziano na koniec 2023 r. Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest realizowany za 815,7 mln zł z udziałem środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości blisko 400 mln zł. (PAP)

Komentarze