PKP PLK: Z Wrocławia do Świdnicy w grudniu
Po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy. Mieszkańcy Dolnego Śląska zyskają dodatkowy dostęp do kolei – podały PKP PLK.
We wrześniu zakończono prace na torach między Wrocławiem a Sobótką. Pociągi towarowe kursują od Sobótki do Świdnicy. Przygotowywane są perony, przejazdy i mijanki. Inwestycja za ponad 200 mln zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe z udziałem środków unijnych z RPO Województwa Dolnośląskiego.
14 przystanków
Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Przewidywany czas przejazdu całej trasy Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań.
Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Montowane jest jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach będą umieszczane wiaty i ławki. Przewidziano stojaki na rowery.
Na przedmieściach Wrocławia będzie przystanek Bielany Wrocławskie. W obszarze miasta pociąg zatrzyma się na przystankach: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Perony wybudowano
w nowych, dogodnych lokalizacjach. Przystanek Wrocław Partynice jest bliżej ul. Zwycięskiej
a Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego. Aby maksymalnie ograniczyć czas zamknięcia przejazdów obok obu przystanków, perony usytuowano po obydwu stronach drogi.
We wrześniu zakończono prace przy nowym torze między Wrocławiem a Sobótką. Ostatnimi działaniami było zgrzewanie szyn. Dzięki temu przejeżdżające pociągi będą powodowały mniejsze drgania i hałas. Od Sobótki Zachodniej do Świdnicy już od lata 2020 r. po nowych torach prowadzony jest ruch towarowy. W Kobierzycach kończą się prace torowe. Wykonawca – po demontażu starego toru, wzmocnił grunt pod kolejową trasą. Znacznych nakładów pracy wymagało uporządkowanie terenu i odwodnienie.
Prace obejmują modernizację oraz remont przejazdów kolejowo-drogowych. Ustawiono już sygnalizatory urządzeń zabezpieczających oraz oświetlenie i monitoring. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów. Przygotowywane do kursowania pociągów są mosty i wiadukty. Odnowiona została m.in. przeprawa nad rzeką Ślężą we Wrocławiu.
Dodatkowe możliwości kolei – szerszy zakres prac
Plany rozwoju kolei – budowy drugiego toru na odcinku Wrocław – Kobierzyce oraz reaktywacji linii
z Kobierzyc w kierunku Łagiewnik Dzierżoniowskich i Piławy Górnej (nr 310) wymagały rozszerzenia zakresu prac. Na stacji w Kobierzycach układ torów został gruntowanie przeprojektowany i jest przebudowywany. Będzie dwukrawędziowy peron i nowa mijanka, która zapewni możliwość obsługi większej liczby połączeń.
Połączenie (linia nr 285) z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością nawet do 120 km/godz. W sierpniu 2020 roku został przywrócony ruchu towarowy Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku został położony nowy tor, odnowiono blisko 30 obiektów inżynieryjnych; w tym 6 mostów i 3 wiadukty.
Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze