Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK z umową na projekt rewitalizacji linii nr 356

inforail
03.04.2022 13:45
0 Komentarzy
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przygotowanie projektu rewitalizacji linii biegnącej z Wągrowca przez Gołańcz do granicy Wielkopolski z województwem kujawsko-pomorskim.

Projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa wielkopolskiego wykona firma PTB Ingenieurbüro für Planung, Technologie und Bauüberwachung Magdeburg GmbH Spółka z o.o.

3,5 mln zł

Wartość podpisanego kontraktu wynosi blisko 3,5 mln zł. Umowę sfinansowano dzięki pieniądzom unijnym z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO). Wykonawca ma określić szczegółowy zakres i optymalne rozwiązania planowanej inwestycji.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, zaznaczył w czasie konferencji prasowej, że choć podpisana umowa dotyczy rewitalizacji około 30 km odcinka linii od Wągrowca do granicy województwa, to w perspektywie służy umożliwieniu podróży z Poznania przez Kcynię do Bydgoszczy.

Jak dodał, tego typu projekty na liniach regionalnych to dawanie szansy budowania tzw. styków. „Aby polska kolej regionalna stanowiła system, a nie zamykała się w obrębie jednego województwa. To bardzo ważne, bo dzięki temu może być bardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów” – zaznaczył.

„Ten projekt zakłada, jeśli zostaną zapewnione pieniądze w WRPO na najbliższą perspektywę, że będą również realizowane prace. Prace, dzięki którym poprawimy infrastrukturę pasażerską, dzięki którym odtworzymy odcinek linii, który w tej chwili nie funkcjonuje. To są bardzo dobre informacje dla mieszkańców województwa wielkopolskiego, ale również województwa kujawsko-pomorskiego” – mówił.

Członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch wskazał, że inwestycja ma już przyznaną decyzję środowiskową. „W tej chwili podpisaliśmy umowę z wykonawcą, a to daje nam realną szansę na przygotowanie dokumentacji, która będzie gotowa w 2023 r.” – mówił.

Jak zaznaczył, prace prowadzone na wielkopolskim odcinku linii nr 356 połączą się z pracami prowadzonymi na trasie po stronie województwa kujawsko-pomorskiego. „Dzięki temu udrożnimy alternatywne połączenie między Poznaniem a Bydgoszczą” – podkreślił.

Bresch dodał, że na mierzącym 30 km odcinku rewitalizowanej linii znajduje się obecnie sześć nieczynnych przystanków i stacji. „Bardzo ważnym elementem tego projektu jest budowa nowego przystanku w Wągrowcu” – zaznaczył.

Według założeń na liczącym około 30 km odcinku od Wągrowca do granicy województwa powstanie nowy tor. Odtworzony zostanie niewykorzystywany od 2004 r. szlak Gołańcz – Panigródz. Projekt przewiduje, że zrewitalizowana trasa umożliwi przejazdy z prędkością 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. W ramach inwestycji przebudowane mają zostać przejazdy kolejowo-drogowe. Według założeń na trasie powstaną mijanki w Roszkowie Wągrowieckim i Grylewie, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii.

Projekt rewitalizacji fragmentu linii nr 356 ma być gotowy w drugiej połowie 2023 r. Po zapewnieniu finansowania dokumentacja umożliwi realizację inwestycji, przewidywanej w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2021- 2027.

PKP PLK podpisały wcześniej umowę na opracowanie studium i projekt planowanych prac na linii po stronie województwa kujawsko-pomorskiego. Dokumentacja dla tego odcinka ma być gotowa do końca 2023 r. Inwestycja przewiduje modernizację peronów i przystosowanie niewykorzystywanego obecnie odcinka od granicy województw wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego do Kcyni.(PAP)

Komentarze