Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK wybrały wykonawcę przebudowy odcinka towarowej linii nr 171 Dańdówka-Dorota

inforail
13.10.2021 10:45
0 Komentarzy
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybrała wykonawcę przebudowy ponad 5-kilometrowego odcinka wykorzystywanej w ruchu towarowym linii kolejowej nr 171 między stacją Sosnowiec Dańdówka a tzw. posterunkiem odgałęźnym Dorota na terenie Sosnowca.

ZUE ma ją wykonać za 44,3 mln zł.

Ze środków budżetowych

Prace mają zostać wykonane ze środków budżetowych w latach 2021-2023. Będzie to kontynuacja remontów na ważnej dla ruchu towarowego w regionie linii kolejowej nr 171, łączącej tzw. posterunek Katowice Panewnik (w rejonie katowickiej dzielnicy Brynów) ze stacją kolejową Dąbrowa Górnicza Towarowa.

Linia nr 171 ma długość ok. 40 km; wiedzie m.in. przez węzłowe stacje towarowe Katowice Muchowiec, Sosnowiec Dańdówka oraz Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Na odcinku linii nr 171 między stacją Dańdówka i posterunkiem Dorota ma zostać wymienionych m.in. 5 km torów wraz z kompleksową przebudową sieci trakcyjnej. Zainstalowane będą również nowe urządzenia sterowania i przebudowane dwa wiadukty. Po modernizacji prędkość pociągów ma tam wzrosnąć z 30 km/h do 100 km/h.

Inwestycja przewidziana jest na lata 2021-2023. Przetarg ogłoszono na początku czerwca br. w ramach projektu PLK „Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami”. Do przetargu przystąpiło 13 oferentów.

Na sfinansowanie zamówienia podstawowego (są też dwie opcje) PLK przeznaczyły 51,4 mln zł brutto. Choć firma ZUE po aukcji elektronicznej zaoferowała trzecią cenę zamówienia podstawowego (44,3 mln zł brutto), na wybór jej oferty wpłynęły najkorzystniejsze ceny opcji (24,9 mln zł brutto i 15,8 mln zł brutto), które łącznie w przetargu dawały 30 proc. punktacji w ocenie ofert.

Od 2019 roku

W 2019 r. PLK zamówiły przebudowę stacji Sosnowiec Dańdówka, którą przecinają zarówno linia nr 171, jak i linia nr 62. Liniami nr 62 i 660 relacji Tunel – Bukowno-Sosnowiec wiedzie najkrótsze kolejowe połącznie Katowic z Kielcami. Zamówienie dotyczące Dańdówki obejmuje przebudowę nastawni w Dąbrowie Górniczej Wschodniej oraz na posterunku Kozioł (między Dąbrową Górniczą Wschodnią i Towarową).

W ramach dotychczasowej modernizacji linii nr 62 i nr 660 Tunel-Sosnowiec na terenie woj. śląskiego wykonano już remonty odcinków od Sosnowca Głównego do Dąbrowy Górniczej Wschodniej. W ub. roku PLK zamawiały przebudowę odcinka między Dąbrową Górniczą Wschodnią i Sławkowem. Przebudowywana była stacja Sławków, z rewitalizacją wjazdu na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa; na terenie Sławkowa, na końcu linii LHS, znajduje się Euroterminal, na który w ub. roku dotarły pierwsze towarowe pociągi kontenerowe z Chin).

Na terenie woj. małopolskiego wykonano m.in. prace na odcinkach linii nr 62: Olkusz-Bukowno, Bukowno-Sławków i Charsznica-Wolbrom-Jaroszowiec Olkuski.(PAP)

Komentarze