PKP PLK: Szybciej między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim
Za 55 milionów zł PLK rewitalizuje tory i dwa przystanki między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim. Od stycznia szybciej kursują pociągi po odnowionym torze na odcinku Ostrzeszów –Antonin. Podróżni korzystają też z wygodniejszego przystanku Niedźwiedź Wielkopolski. W 2015 r. rewitalizowany będzie kolejny odcinek linii i przystanek Janków Przygodzki. Dla podróżnych efektem rewitalizacji toru między Ostrzeszowem a Antoninem jest gwarancja sprawnego przejazdu m.in. pociągów relacji Kluczbork –Poznań. Obecnie składy na tym odcinku kursują z prędkością 120 km/h. Polskie Linie Kolejowe poza torem wymieniły również rozjazdy na stacji Antonin. Remont 8 przejazdów kolejowych podniósł poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przystanek Niedźwiedź Wielkopolski, położony między Ostrzeszowem a Antoninem, dzięki przebudowie i podwyższeniu zapewnia podróżnym lepszy dostęp do pociągów. Peron ma nową nawierzchnię i jest wyposażony w wiatę z ławkami. Wygodniejszą podróż umożliwia także nowe oznakowanie i tablice informacyjne. Tak jak wszystkie przebudowywane przez PLK przystanki i Niedźwiedź Wielkopolski został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów –Antonin kosztowała 20 mln zł. PLK kontynuuje prace. Spółka zaplanowała w tym roku wymianę szyn i podkładów na 16 km odcinku Antonin – Ostrów Wielkopolski. Rewitalizowane będą nie tylko tory. Zmieni się również przystanek Janków Przygodzki. Peron będzie miał nową nawierzchnię, wiatę z ławkami i oznakowanie. Powstanie dojście przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Modernizacja 4 przejazdów kolejowo –drogowych usprawni ruch pociągów i zwiększy bezpieczeństwo kierowców. Na prace pomiędzy Antoninem a Ostrowem Wielkopolskim PLK zaplanowała 35 mln. Trasa z Wielkopolski na Śląsk Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów –Ostrów Wielkopolski to jeden z elementów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie ze stolicy Wielkopolski do stolicy Śląska. Poprawa infrastruktury pomiędzy Katowicami a Poznaniem obejmuje także prace na odcinkach: Ostrzeszów –Kluczbork;Kluczbork –Kalety;Bytom Północ –Tarnowskie Góry oraz Kalety Strzebin. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu skróci się pomiędzy Katowicami a Poznaniem aż o 1,5h.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze