Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK: Szybciej między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim

inforail
05.02.2015 15:43
0 Komentarzy

Za 55 milionów zł PLK rewitalizuje tory i dwa przystanki między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim. Od stycznia szybciej kursują pociągi po odnowionym torze na odcinku Ostrzeszów –Antonin. Podróżni korzystają też z wygodniejszego przystanku Niedźwiedź Wielkopolski. W 2015 r. rewitalizowany będzie kolejny odcinek linii i przystanek Janków Przygodzki.
Dla podróżnych efektem rewitalizacji toru między Ostrzeszowem a Antoninem jest gwarancja sprawnego przejazdu m.in. pociągów relacji Kluczbork –Poznań. Obecnie składy na tym odcinku kursują z prędkością 120 km/h. Polskie Linie Kolejowe poza torem wymieniły również rozjazdy na stacji Antonin. Remont 8 przejazdów kolejowych podniósł poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.
Przystanek Niedźwiedź Wielkopolski, położony między Ostrzeszowem a Antoninem, dzięki przebudowie i podwyższeniu zapewnia podróżnym lepszy dostęp do pociągów. Peron ma nową nawierzchnię i jest wyposażony w wiatę z ławkami. Wygodniejszą podróż umożliwia także nowe oznakowanie i tablice informacyjne. Tak jak wszystkie przebudowywane przez PLK przystanki i Niedźwiedź Wielkopolski został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów –Antonin kosztowała 20 mln zł.
PLK kontynuuje prace. Spółka zaplanowała w tym roku wymianę szyn i podkładów na 16 km odcinku Antonin – Ostrów Wielkopolski. Rewitalizowane będą nie tylko tory. Zmieni się również przystanek Janków Przygodzki. Peron będzie miał nową nawierzchnię, wiatę z ławkami i oznakowanie. Powstanie dojście przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Modernizacja 4 przejazdów kolejowo –drogowych usprawni ruch pociągów i zwiększy bezpieczeństwo kierowców.
Na prace pomiędzy Antoninem a Ostrowem Wielkopolskim PLK zaplanowała 35 mln.
Trasa z Wielkopolski na Śląsk
Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów –Ostrów Wielkopolski to jeden z elementów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie ze stolicy Wielkopolski do stolicy Śląska. Poprawa infrastruktury pomiędzy Katowicami a Poznaniem obejmuje także prace na odcinkach: Ostrzeszów –Kluczbork;Kluczbork –Kalety;Bytom Północ –Tarnowskie Góry oraz Kalety Strzebin.
Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu skróci się pomiędzy Katowicami a Poznaniem aż o 1,5h.

Komentarze