Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK kontynuują przebudowę Krakowskiego Węzła Kolejowego

inforail
09.12.2015 11:43
0 Komentarzy

Przebudowa 4 stacji, budowa dwóch przystanków, nowe mosty naWiśle, estakady i nowe tory – tak Polskie Linie Kolejowe planują kontynuowaćzmiany w Krakowskim Węźle Kolejowym. Zarządca infrastruktury ogłosił przetargza ponad 1,5 mld zł na modernizację odcinka Kraków Główny Towarowy ? Rudzice,którego realizacja poprawi transport kolejowy w Małopolsce, a podróżni zyskająwygodną obsługę na stacjach i przystankach.

Więcej pociągów, liczniejsze kursy i krótsze czasy przejazduto efekt, który dadzą nowe dodatkowe tory i nowoczesne urządzenia.Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażeromkolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E 30biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regionykraju.

– Prace wykonane w ramach ogłoszonego przez Polskie LinieKolejowe przetargu wpłyną na znaczącą poprawę ruchu aglomeracyjnego idalekobieżnego w Krakowie oraz skrócenie czasu przejazdów, a także podniosąjakość obsługi podróżnych. To również jeden z kluczowych projektów nowejperspektywy realizowany z unijnego instrumentu finansowego CEF ?Łącząc Europę?.Inwestycje, które ułatwią komunikację waglomeracji, zarządca infrastruktury planuje również w Poznaniu, Trójmieście ina Śląsku ? mówi Marcin Mochocki, członek Zarządu PLK ds. realizacjiinwestycji.

Nowe stacje, mosty,estakady – szeroki zakres prac

PLK zmodernizuje ok 20 km odcinek linii kolejowej na odcinkuKraków Główny Towarowy ? Rudzice. Prace wykonywane będą na liniach kolejowychnr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowaniaruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększeniaprzepustowości zarządca infrastruktury dobuduje 2 pary torów na odcinku odstacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także 1 parę toru naodcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Przebudowane 4 stacje kolejowe Kraków Główny Towarowy,Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwadodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej- Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą w elementy małejarchitektury, system informacji pasażerskiej i dostosowane dla osób oograniczonych możliwościach poruszania się. Rozbudowane będą przystanki KrakówŁobzów i Kraków Zabłocie, na których dobudowane zostaną dodatkowe krawędzieperonowe.

Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty,przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych). Zarządcainfrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwanowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstanąnowe. Wszystkie obiekty usprawnią ruch pociągów oraz zwiększą bezpieczeństwo.

Kolej zdobywa Kraków

Ogłoszony przetarg Polskich Linii Kolejowych to konsekwentnyetap budowy kolei aglomeracyjnej w Krakowie i dogodnego łączenia jej z coraznowocześniejszą siecią kolei dalekobieżnych. Rozpoczęta już przez PLK budowałącznicy Kraków Zabłocie ? Kraków Krzemionki, otwarcie linii kolejowej nalotnisko oraz planowana rozbudowa odcinka Kraków Główny ? Kraków Płaszówzapewnią możliwość dalszego wzbogacenia oferty kolei aglomeracyjnej w Krakowiei Małopolsce.

Projekt pn. Prace nalinii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy ? Rudzice wraz zdobudową torów linii aglomeracyjnej planowany jest na lata 2016-2020. Tokolejne postępowanie PLK finansowane z unijnego instrumentu finansowego CEF?Łącząc Europę?.

W ramach CEF, niezależni eksperci Komisji Europejskiej jużprzyznali PLK ponad 7 mld zł dotacji, akceptując wszystkie wnioski złożone wkonkursie przez Polskie Linie Kolejowe.


Komentarze