Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK: Koleją wygodniej i krócej na odcinku Fosowskie – Opole

inforail
09.05.2014 15:36
0 Komentarzy

Odnowione perony z wygodnym dostępem do pociągów i ułatwioną obsługą dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a przede wszystkim skrócenie czasu przejazdu o połowę –takie będą efekty trwającej rewitalizacji linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie –Opole.
Głównym efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prac na tej trasie będzie zwiększenie prędkości do 140 km/h (poprzednio obowiązywała prędkość 50-60 km/h). Takie przyspieszenie będzie możliwe m.in. dzięki reelektryfikacji linii oraz pracom z zakresu przebudowy urządzeń zabezpieczenia ruchu.
Rewitalizacja linii obejmuje również infrastrukturę do bezpośredniej obsługi podróżnych. Na wszystkich 4 stacjach (Opole Gł., Chrząstowice, Ozimek, Fosowskie) i 4 przystankach (Suchy Bór, Dębska Kuźnia, Krasiejów, Staniszcze Małe) przebudowane zostaną perony wraz z ich wyposażeniem. Obiekty zyskają nową funkcjonalną nawierzchnię z małogabarytowej kostki brukowej, a krawędzie zostaną wyłożone antypoślizgowymi płytami koloru wiśniowego z zaznaczonym wypukłym, białym pasem bezpieczeństwa, sygnalizującym osobom niedowidzącym bliskość krawędzi.
Nowe platformy peronowe są wyższe niż dotychczas, co znacznie uprości wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania wygodniejszy dostęp do peronów zapewnią pochylnie. Standard podróży koleją podniesie także montowane już nowe oświetlenie oraz ujednolicone, estetyczne elementy małej architektury: wiaty, ławki, kosze na śmieci.
Również konsekwentnie wprowadzany przez zarządcę infrastruktury, Polskie Linie Kolejowe, spójny system oznakowania i tablice informacyjne ułatwią orientacje na poszczególnych przystankach i stacjach.
Ogólny koszt prowadzonych robót wynosi ok. 145 mln zł. Rewitalizacja zakończy się w IV kwartale br.

Komentarze