Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK: Duży przetarg na modernizację linii E 59 Wrocław – Poznań

inforail
28.09.2010 14:01
0 Komentarzy

27 września 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na roboty budowlane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław –Poznań, Etap II –odcinek Wrocław –granica woj. dolnośląskiego”.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowych robót budowlanych w zakresie kompleksowej przebudowy linii kolejowej na odcinkach: Wrocław Grabiszyn –stacja Skokowa – 36,5 km, stacja Żmigród –granica woj. dolnośląskiego –13,3 km, a także realizacja robót w ramach uzupełnienia na odcinku Skokowa Żmigród –8,2 km. (tj. budowa ekranów akustycznych, budowa drogi prostopadłej). W ramach zadania przeprowadzone zostaną roboty pomiarowe, torowe, odwodnieniowe, drogowe, budowlane, a także dotyczące elektroenergetyki, sieci trakcyjnej, instalacji i urządzeń sanitarnych, czy budowy ekranów akustycznych. Okres realizacji zamówienia wyniesie 40 miesięcy od dnia wydania polecenia rozpoczęcia i nie dłużej jednak niż do 30 czerwca 2014 r.
Modernizacja tej linii została podzielona na dwie fazy.
Faza I projektu polega na dostosowaniu linii kolejowej do prędkości V=160 km/h wraz z elementami rozwiązań dla prędkości V=200 km/h w części dotyczącej układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych, zwiększonych wymogów bezpieczeństwa i przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór.
Faza II obejmuje dostosowanie pozostałych elementów do prędkości V=200 km/h uwzględniając: likwidację skrzyżowań w poziomie szyn, wpływ na środowisko, rozbudowę sieci trakcyjnej oraz dozbrojenie podstacji do nowego zapotrzebowania. Faza II jest przewidziana do realizacji po 2015 roku w ramach odrębnego projektu.
Zakres modernizacji odcinka w ramach I fazy obejmuje wprowadzenie prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych, skrócenie od 30 do 60 minut czasu jazdy pociągów w ruchu pasażerskim oraz o 45 minut pociągów towarowych w stosunku do obecnego rozkładu jazdy, a także stworzenie przewoźnikom możliwości przygotowania atrakcyjnej oferty przewozowej osób i towarów (w tym możliwość wprowadzenia nowego i nowoczesnego taboru). Przeprowadzone zadania przyczynią się również do zminimalizowanie wpływu linii kolejowej na środowisko naturalne oraz podniosą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych w wyniku ograniczenia ich ilości i przejęcia funkcji zlikwidowanych przejazdów przez nowo wybudowane obiekty inżynieryjne i drogi dojazdowe. W wyniku modernizacji perony zostaną dostosowana dla osób niepełnosprawnych (wyposażenie w pochylnie lub windy dla osób niepełnosprawnych), a części przebudowywanych przepustów oraz obiektów mostowych do funkcji przejść dla zwierząt.
Linia kolejowa Wrocław –Poznań jest linią dwutorową, zelektryfikowaną, o długości 162 km. Prowadzony jest na niej ruch pasażersko-towarowy. Postępująca degradacja infrastruktury kolejowej spowodowała, że wprowadzono liczne ograniczenia prędkości pociągów, co wydłużyło czas jazdy pociągów pospiesznych pomiędzy Wrocławiem i Poznaniem o 15%, a pociągów ekspresowych o 31%. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK – 'Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej’, oraz trzecim celem horyzontalnym NSRO – 'Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności.”
Projekt POIiŚ 7.1 – 4 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław –Poznań Etap II – odcinek Wrocław –granica woj. dolnośląskiego”, znajduje się na Liście Indywidualnych Programów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego POIiŚ pod nr 7.1- 4.

Komentarze