Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK chce poprawić przepustowość linii 213 Reda – Hel. W planie zabudowa mijanek

inforail
27.10.2025 08:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły 27 października 2025 r. postępowanie w trybie otwartym na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania „Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Władysławowo Port – Hel na odcinku Władysławowo – Hel (zabudowa mijanek) – prace projektowe”.

Celem jest przygotowanie wielobranżowych projektów budowlanych i wykonawczych, które umożliwią zabudowę mijanek i w efekcie podniosą przepustowość jednotorowego odcinka na Półwyspie Helskim, skrócą czasy oczekiwania na krzyżowania i poprawią punktualność oraz elastyczność rozkładową w sezonie letnim.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie mijanki planuje się wybudować lub przebudować w ramach projektu na linii 213 między Władysławowem a Helem?
  2. Czy prace projektowe uwzględnią wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie sterowania ruchem kolejowym i automatyki?
  3. W jaki sposób zwiększenie przepustowości linii 213 wpłynie na ofertę przewozową w sezonie letnim?

Harmonogram postępowania

Oferty należy składać do 2 grudnia 2025 r. do godz. 10:00 czasu polskiego, a ich otwarcie nastąpi tego samego dnia o 10:30 w formule zdalnej na Platformie Zakupowej PLK. Wykonawca pozostaje związany ofertą do 1 marca 2026 r., a szacowany czas realizacji umowy wynosi 30 miesięcy.

Warunki udziału i kryteria

Jedynym kryterium oceny jest cena, co oznacza stuprocentową wagę tego parametru. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 29 500 zł oraz ustanowienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości brutto oferty. Wykonawca powinien wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej co najmniej 590 000 zł. W zakresie doświadczenia oczekiwane jest minimum jedno zamówienie na wielobranżową dokumentację dla zelektryfikowanej, dwutorowej linii kolejowej obejmujące co najmniej dwa szlaki i dwie stacje, o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł brutto, a także zespół z odpowiednimi kwalifikacjami, w tym Koordynatora Projektu z doświadczeniem w dokumentacjach dla linii dwutorowych, koordynatorów w branżach kolejowej (obiekty budowlane) i mostowej oraz BIM Managera z co najmniej 12-miesięcznym doświadczeniem na inwestycji liniowej prowadzonej w metodyce BIM. Zastosowanie mają przesłanki wykluczenia z ustawy Pzp oraz przepisy sankcyjne Unii Europejskiej; zamówienie objęte jest GPA. PLK przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych zgodnie z art. 388 ust. 2 lit. c Pzp, a także zastrzega prawo do unieważnienia postępowania w razie braku przyznania środków publicznych na finansowanie projektu.

Pociąg Polregio
Linia Reda – Hel

Lokalizacja i komunikacja

Miejscem realizacji jest linia kolejowa nr 213 na odcinku Władysławowo – Hel w województwie pomorskim. Cała komunikacja przetargowa odbywa się wyłącznie elektronicznie poprzez Platformę Zakupową PLK pod adresem platformazakupowa.plk-sa.pl, gdzie udostępniono dokumentację zamówienia i instrukcje dla wykonawców. Oferty składa się w języku polskim; oferty wariantowe i katalog elektroniczny nie są dopuszczone.

Kontekst rynkowy

Planowana zabudowa mijanek na kluczowym, turystycznym odcinku linii 213 ma ograniczyć wąskie gardła i stworzyć warunki do uruchamiania większej liczby pociągów w szczytach sezonowych. Wysokie progi referencyjne oraz wymagania dotyczące kompetencji zespołu, w tym obowiązkowe doświadczenie w BIM, wskazują na projekt o dużej złożoności, adresowany do podmiotów dysponujących udokumentowanym dorobkiem w projektowaniu wielobranżowym dla infrastruktury kolejowej. W kontekście intensywnych potoków wakacyjnych na Półwyspie Helskim realizacja inwestycji może przełożyć się na wymierną poprawę jakości usług przewozowych, punktualności i komfortu planowania rozkładu jazdy.

Komentarze