PKP Intercity wzmacnia Zachodni Zakład dzierżawionymi lokomotywami
PKP Intercity S.A. poinformowała, że na początku czerwca 2021 roku, w celu utrzymania połączeń oraz maksymalnego zabezpieczenia odpowiedniej rezerwy sprawnych lokomotyw do obsługi ruchu pasażerskiego, skierowała dwie wydzierżawione od podmiotu zewnętrznego lokomotywy SM42 do Zakładu Północnego obsługującego subregion gorzowski – wynika z odpowiedzi na interpelację poselską, której udzielił wiceminister Andrzej Bittel.
Co z nowymi połączeniami?
Jak dodał, w ramach prac nad rocznym rozkładem jazdy 2021/2022 analizowane są możliwości uruchomienia bezpośredniego połączenia Gorzowa Wielkopolskiego z południem Polski. Organizator wraz z operatorem rozważają rozwój oferty dla Gorzowa Wielkopolskiego poprzez zwiększenie liczby bezpośrednich połączeń, które oprócz dotychczasowych destynacji zapewnią dodatkową możliwość przejazdu bez przesiadek m.in. do Lublina, Torunia, Wrocławia, Krakowa, Rzeszowa oraz Przemyśla.
Konstrukcja rocznego rozkładu jazdy 2021/2022 znajduje się na etapie uzgodnień. Podczas tworzenia oferty przewozowej uwzględnia się szereg czynników, takich jak: zdolność przepustowa infrastruktury kolejowej, potrzeby społeczne, różne preferencje podróżnych czy kursowanie pociągów w równych odstępach czasowych pomiędzy miastami wojewódzkimi, a przede wszystkim limit dofinansowania przewozów międzywojewódzkich, który zaplanowany jest na dany rok w ustawie budżetowej i wykaz połączeń możliwych do dofinansowania z budżetu państwa, określonych w Planie Transportowy ministra właściwego do spraw transportu.
Zgodnie z harmonogramem opracowania rocznego rozkładu jazdy pociągów obowiązującego od 12 grudnia 2021 r. do 10 grudnia 2022 r. zarządca infrastruktury kolejowej, spółka PKP PLK S.A. jako podmiot odpowiedzialny za opracowanie rocznego rozkładu jazdy, najpóźniej w dniu 13 września 2021 r. przekazuje powiadomienie o przydzielonych trasach pociągów. Jest to etap końcowy konstrukcji, w którym możliwe będzie podanie zatwierdzonych połączeń do realizacji w rocznym rozkładzie jazdy 2021/2022, po uwzględnieniu ww. czynników w trakcie jego opracowania.
Minister właściwy do spraw transportu, jako organizator dalekobieżnych przewozów kolejowych każdorazowo, na etapie prac nad rozkładem jazdy, dąży wspólnie z PKP Intercity S.A. oraz zarządcą infrastruktury PKP PLK S.A. do wypracowania rozwiązań, które w jak największym stopniu spełnią oczekiwania całego społeczeństwa – zapewnił Andrzej Bittel.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze