Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity unieważniły przetarg na naprawy lokomotyw EP/EU07

inforail
14.03.2025 19:30
0 Komentarzy

PKP Intercity S.A. poinformowały o unieważnieniu postępowania przetargowego na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 30 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.

Przetarg prowadzony był w trybie nieograniczonym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne kryteria oceny ofert w unieważnionym przetargu PKP Intercity?
  2. Dlaczego oferta Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. została uznana za najkorzystniejszą, mimo że przetarg unieważniono?
  3. Jakie mogą być potencjalne konsekwencje unieważnienia przetargu dla PKP Intercity i dalszej eksploatacji lokomotyw serii EU/EP07?
Lokomotywa EP07
Lokomotywa EP07

Przyczyny unieważnienia postępowania

Zamawiający, działając na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, podjął decyzję o unieważnieniu postępowania ze względu na fakt, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę, którą przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie zdecydował się na zwiększenie budżetu, co skutkowało koniecznością unieważnienia postępowania.

Szczegóły przetargu

Przetarg obejmował dwie części:

Naprawa 15 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.

Naprawa 15 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.

    Jedyną ofertę w przetargu, która nie została odrzucona, złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku. Oferta ta uzyskała najwyższą ocenę we wszystkich kryteriach oceny ofert, które obejmowały:

    • Cenę jednostkową stałego zakresu naprawy P4 (70% wagi oceny),
    • Cenę za prace wykraczające poza stały zakres naprawy (20% wagi oceny),
    • Okres rękojmi i gwarancji na naprawę (5% wagi oceny),
    • Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (5% wagi oceny).

    Pomimo najwyższej oceny oferty, jej cena przewyższyła budżet PKP Intercity.

    Różnica między ofertą a budżetem

    Wartość oferty wynosiła:

    • Z prawem opcji: 69 598 787,60 zł brutto (56 584 380,00 zł netto),
    • Bez prawa opcji: 52 199 090,70 zł brutto (42 438 285,00 zł netto).

    Budżet PKP Intercity wynosił:

    • Z prawem opcji: 68 164 815,52 zł brutto (55 418 549,20 zł netto),
    • Bez prawa opcji: 51 123 611,64 zł brutto (41 563 911,90 zł netto).

    Ostatecznie, cena oferty przewyższała planowane wydatki o:

    • 1 433 972,08 zł brutto (tj. o 2,10%) w wariancie z prawem opcji,
    • 1 075 479,06 zł brutto (tj. o 2,10%) w wariancie bez prawa opcji.

    Konsekwencje decyzji

    W związku z unieważnieniem przetargu, PKP Intercity będzie musiało podjąć decyzję o przyszłych działaniach dotyczących naprawy lokomotyw. Możliwe jest ogłoszenie nowego przetargu z modyfikacją warunków lub zwiększenie budżetu na realizację zadania.

    Decyzja ta pokazuje, że PKP Intercity rygorystycznie kontroluje wydatki i nie decyduje się na podwyższenie budżetu ponad pierwotnie zaplanowane środki finansowe.

    Komentarze