PKP Intercity samodzielnie wykona naprawy P3 wagonów
PKP Intercity znów wykonuje przeglądy poziomu P3 w wagonach własnymi zasobami. W ten sposób wykorzystuje potencjał zapleczy technicznych i ich kadry oraz przyspiesza powroty wagonów na tory.
Wiele lat temu Zakłady PKP Intercity wykonywały przeglądy poziomu P3 samodzielnie. Teraz nadal pracujący w Spółce fachowcy mogą ich się podjąć ponownie, a ponadto podzielić się swoim doświadczeniem z młodszymi pracownikami, przyuczając ich do wykonywania czynności wymaganych w Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych (DSU).
Rozkład jazdy:
- Dlaczego PKP Intercity zdecydowało się ponownie wykonywać przeglądy poziomu P3 we własnych zakładach technicznych?
- Jakie korzyści dla spółki i pracowników przynosi rozszerzenie zakresu prac utrzymaniowych o przeglądy P3?
- W jaki sposób samodzielne wykonywanie przeglądów P3 wpłynie na dostępność wagonów i realizację nowego rozkładu jazdy PKP Intercity?
Fachowe przeglądy
W każdym Zakładzie do wykonania przeglądów P3 skierowanych jest po około 10 zatrudnionych osób. Dotychczas samodzielnie przez pracowników Zakładów realizowane były przeglądy P1 i P2 o mniejszym zakresie prac niż P3. Na rozszerzeniu zakresu prac skorzysta więc kadra zajmująca się utrzymaniem taboru, uzupełniając swoje fachowe przygotowanie. Należy zaznaczyć, że czynności w przeglądach P3 muszą być zgodne z wymogami zapisów Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych (DSU). Prawidłowość ich wykonania jest weryfikowana przez komisarzy odbiorczych.
Wagony szybciej powrócą na trasy
Spółka oszczędzi czas, który pochłaniają formalności procedur przekazywania taboru zewnętrznym wykonawcom. Ponadto łatwiejsze staje się planowanie niezbędnych przeglądów utrzymaniowych. Zakłady mogą bowiem elastycznie dostosowywać do zmieniających się warunków czy nieprzewidzianych zdarzeń.
Spółka nadal będzie realizowała przeglądy poziomów P3 w zewnętrznych podmiotach. Wykonywanie części z tych przeglądów we własnych zapleczach jest kolejnym krokiem wykorzystywania nie zagospodarowanych wcześniej rezerw operacyjnych. Pozwoli to dalej zwiększać dostępność wagonów. Jest to kluczowe dla zwiększającej się pracy eksploatacyjnej. W nowym rozkładzie jazdy będziemy uruchamiać w 527 pociągów dobowo. To więcej o ponad 50 względem obecnego rozkładu jazdy oraz o 110 więcej względem rozkładu jazdy 2023/2024. W wakacje liczba pociągów wzrośnie do co najmniej 555 na dobę – wskazuje Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze