Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity potrzebuje lokomotyw manewrowych; czy wodorowych?

inforail
22.09.2022 10:15
0 Komentarzy

Jednym z gości uczestniczących w prezentacji wodorowej lokomotywy manewrowej PESY, która odbyła się pierwszego dnia berlińskich targów, był Prezes PKP Intercity, Marek Chraniuk.

Zapytaliśmy szefa przewoźnika czy jest to produkt interesujący z punktu widzenia przewoźnika.

Manewrówki ale czy wodorowe?

Każde nowoczesne rozwiązanie, które w przyszłości da oszczędność, ale będzie też ekologiczne, w tym przypadku jest to wodór zielony, jest dla nas interesujące – powiedział Marek Chraniuk. Jak dodał jest to lokomotywa manewrowa i wiemy dobrze, że łatwiej będzie ją zaopatrywać w wodór – dodał.

foto: InnoTrans

PKP Intercity potrzebuje lokomotyw manewrowych, bo wykonujemy bardzo dużo pracy na stacjach postojowych, takich jak łączenie składów czy przepinanie wagonów i podciąganie do myjni– mówił dalej Marek Chraniuk. Jest to przyszłość.

Przypomnijmy, że PKP Intercity zakontraktowały również 10 lokomotyw manewrowych u czeskiego producenta CZLoko. Pierwsze takie maszyny są już gotowe i niebawem zostaną przekazane.

Więcej o porozumieniu PESY z Orlenem i prezentacji lokomotywy manewrowej na targach w Berlinie pisaliśmy tutaj:

Komentarze