PKP Intercity potrzebuje lokomotyw manewrowych; czy wodorowych?
Jednym z gości uczestniczących w prezentacji wodorowej lokomotywy manewrowej PESY, która odbyła się pierwszego dnia berlińskich targów, był Prezes PKP Intercity, Marek Chraniuk.
Zapytaliśmy szefa przewoźnika czy jest to produkt interesujący z punktu widzenia przewoźnika.
Manewrówki ale czy wodorowe?
Każde nowoczesne rozwiązanie, które w przyszłości da oszczędność, ale będzie też ekologiczne, w tym przypadku jest to wodór zielony, jest dla nas interesujące – powiedział Marek Chraniuk. Jak dodał jest to lokomotywa manewrowa i wiemy dobrze, że łatwiej będzie ją zaopatrywać w wodór – dodał.
PKP Intercity potrzebuje lokomotyw manewrowych, bo wykonujemy bardzo dużo pracy na stacjach postojowych, takich jak łączenie składów czy przepinanie wagonów i podciąganie do myjni– mówił dalej Marek Chraniuk. Jest to przyszłość.
Przypomnijmy, że PKP Intercity zakontraktowały również 10 lokomotyw manewrowych u czeskiego producenta CZLoko. Pierwsze takie maszyny są już gotowe i niebawem zostaną przekazane.
Więcej o porozumieniu PESY z Orlenem i prezentacji lokomotywy manewrowej na targach w Berlinie pisaliśmy tutaj:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze