PKP Intercity podsumowały długi sierpniowy weekend. Wiemy gdzie pasażerowie jeździli najchętniej
Minął rekordowy dla PKP Intercity sierpniowy weekend. Od czwartku 14 sierpnia do niedzieli 17 sierpnia z usług narodowego przewoźnika skorzystało ponad 1,3 mln pasażerów.
Łącznie w ubiegłym tygodniu, w czasie zwiększonego ruchu turystycznego, tj. w dniach od 11 do 17 sierpnia, Spółka odnotowała 2,1 mln zarezerwowanych miejsc. To rok do roku daje wzrost zainteresowania podróżami z PKP Intercity na poziomie 17%.
Rozkład jazdy:
- Jakie rekordy przewozowe odnotowało PKP Intercity podczas sierpniowego długiego weekendu?
- W jaki sposób narodowy przewoźnik przygotował się na zwiększony ruch pasażerski?
- Jakie działania logistyczne i taborowe podjęto, aby zapewnić komfort podróży?
Najbardziej oblegane połączenia
Najwięcej podróżnych PKP Intercity przewiozło 17 sierpnia. Tego dnia w podróż pociągami dalekobieżnymi wybrało się około 356,7 tys. osób. W ubiegłym roku w najlepszym pod względem liczby podróżnych dniu sierpniowego weekendu PKP Intercity przewiozło 307 tys. osób, a w analogicznym dniu 2023 roku – 257 tys.
PKP Intercity zadbało, aby podczas sierpniowego długiego weekendu pasażerowie mieli do dyspozycji jak największą liczbę miejsc w pociągach. Narodowy przewoźnik przygotowany był na natężony ruch podróżnych na cały tydzień, połączony z przedłużonym weekendem. Szczególnie już od środy 13 sierpnia wzięto pod uwagę wcześniejsze wyjazdy na wypoczynek. Od tego dnia aż do poniedziałku 18 sierpnia, czyli na dzień powrotów, 926 wagonami wzmocnionych zostało 521 pociągów.
W tym też czasie pociągi EIC kursowały w maksymalnym zestawieniu: po 14 wagonów miał JANTAR (relacji Warszawa – Gdynia – Hel – Warszawa) i FREGATA (relacji Bielsko Biała Główna – Gdynia – Kołobrzeg – Bielsko Biała Główna), a po 13 TATRY (relacji Warszawa – Kraków – Zakopane – Warszawa) i POSEJDON (relacji Warszawa – Gdynia – Kołobrzeg – Warszawa).
Od 14 sierpnia w podwójnym zestawieniu pięciokrotnie kursowały Darty (ED 161) pomiędzy Warszawą i Wrocławiem, a także dodatkowo 17 sierpnia na trasie Białystok – Łódź Fabryczna. W podwójnym zestawieniu w dniach 15-17 sierpnia przejechały cztery razy Flirty (ED 160) na trasie Olsztyn – Warszawa – Kraków. A na trasę Olsztyn – Łódź Fabryczna w podwójnym zestawieniu wyjechały 17 sierpnia.
Ponownie składy zestawione z dwóch jednostek Pendolino (ED 250) 9 razy pojechały na połączeniach Kraków / Warszawa / Trójmiasto / Kołobrzeg.
Narodowy przewoźnik zadbał też o podróżnych, którzy szczególnie cenią sobie wypady w kierunku Bieszczad i Beskidu. W potrójnym zestawieniu pojechały w okresie sierpniowego weekendu pojazdy SD85 SKPL kursując na trasie Kraków – Zagórz (14 sierpnia), Kraków – Łupków (15 sierpnia) i Łupków – Kraków (17 sierpnia).
Przedłużone weekendy są dla przewoźnika szczególnym wyzwaniem organizacyjnym, tak by zapewnić jak największą liczbę miejsc na wszystkich kierunkach wiodących do miejsc wypoczynku. Każdego z nadchodzących dni z pociągów PKP Intercity skorzystają kolejne setki tysięcy podróżnych. By sprostać takiemu zadaniu potrzebne są zasoby, w tym tabor. Na rezultaty zawartych w ubiegłym roku dużych umów dotyczących modernizacji i zakupu nowych wagonów oraz zespołów trakcyjnych jeszcze trzeba poczekać. Obecnie istotne jest to, by jak najefektywniej wykorzystywać posiadane zasoby taborowe. Tego efektu dowiódł miniony rekordowy długi weekend.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze