Pierwszy skład dla Kraju Środkowoczeskiego gotowy. I zaprezentowany
Komisja ds. Transportu Kraju Środkowoczeskiego, na którego czele stoi Petra Pecková, dokonała przeglądu jednego z wyprodukowanych już składów elektrycznych serii 640.2 PID RegioPanter.
Będzie on obsługiwał linie podmiejskie w regionie środkowoczeskim i Pradze.
Nowoczesne pociągi
„Jesteśmy przekonani, że nowoczesne pociągi Kolei Czeskich zapewnią mieszkańcom regionu środkowoczeskiego podróżowanie na poziomie XXI wieku. Podoba mi się przejrzyste wnętrze, wejście na pokład jest bardzo wygodne dzięki rozwiązaniu niskopodłogowemu, a pasażerowie będą mieli w nich szereg innych usług. Nowe pociągi stanowią naprawdę atrakcyjną alternatywę dla indywidualnej jazdy samochodem i pomogą nam odciążyć zatłoczone drogi w regionie środkowoczeskim” – mówi Petra Pecková.
Podcza prezentacji nowego pociągu RegioPanter Petr Borecký, radny regionu środkowoczeskiego ds. transportu publicznego, powiedział: „Zapewnienie naszym obywatelom wysokiej jakości usług transportowych jest jednym z priorytetów regionu. Co roku inwestujemy kilka miliardów koron w odnowę floty pojazdów wszystkich przewoźników i zapewnienie funkcjonowania wszystkich linii w regionie. Uruchomienie zupełnie nowych pociągów do Kolína i Kralup nad Vltavou stanowi konkretny, namacalny wynik naszych negocjacji z przewoźnikami i wysiłków na rzecz poprawy transportu publicznego”.
Koleje Czeskie dla Kraju Środkowoczeskiego i Pragi zamówiły łącznie 22 trzywagonowe jednostki RegioPanter 640.2 PID, które od nowego rozkładu jazdy będą obsługiwać pociągi ekspresowe z Pragi do Kolína i Kutnej Hory oraz pociągi pasażerskie linii S4 z Pragi do Kralupy nad Vltavou, Roudnice nad Labem i dalej aż do Ústí nad Labem. Nowe pociągi dodadzą dodatkowe 4950 miejsc siedzących do obecnych 21 700 miejsc zapewnianych przez jednostki CityElefant na liniach zelektryfikowanych. Oznacza to wzrost o 18,5% przepustowości pociągów elektrycznych PID.
„Jestem przekonany, że uruchamiając nowe pociągi, spełnimy oczekiwania naszych klientów w zakresie jakości i komfortu podróżowania liniami PID. Dziennie przewozimy w tym systemie ponad 100 000 pasażerów, dlatego wspólnie z Klientem przywiązujemy dużą wagę do jego rozwoju i podnoszenia jakości usług. Dzięki naszej współpracy większość połączeń na głównych liniach w regionie oferuje klimatyzowane zestawy, pokładową sieć Wi-Fi czy możliwość ładowania elektroniki w trakcie podróży. W regionie, w którym codziennie do pracy i szkoły dojeżdża ogromna liczba osób, a drogi są zakorkowane, jest to bardzo ważne dla wsparcia transportu publicznego i zrównoważonego rozwoju całego obszaru metropolitalnego – wyjaśnia Michał Krapinec, Prezes Zarządu i dyrektor generalny České Drah, który uczestniczył w prezentacji pociągu dla przedstawicieli Czech Środkowych.
„RegioPantery to klimatyzowane, pozbawione barier pociągi przystosowane do podróży osób na wózkach inwalidzkich, rodziców z małymi dziećmi oraz wymagających klientów poszukujących pierwszej klasy i innych usług dodatkowych, takich jak Wi-Fi, możliwość ładowania elektroniki podróżnej czy pracy w trakcie podróży. Mamy dobre doświadczenia z ich funkcjonowaniem w wielu regionach Czech i Moraw i są to pociągi popularne wśród pasażerów. Jestem przekonany, że ich wdrożenie pod koniec tego roku zostanie również pozytywnie przyjęte przez mieszkańców Środkowych Czech” – podsumowuje Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ČD ds. transportu pasażerskiego.
RegioPanter serii 640.2 to 3-członowy pociąg o długości 79 metrów przeznaczony do transportu podmiejskiego i regionalnego. Ma moc 2040 kW i prędkość do 160 km/h, dzięki czemu osiąga wysoką dynamikę jazdy. Pociągi są także wyposażone w funkcję odzyskiwania energii elektrycznej, dzięki czemu podczas hamowania wytwarzają energię elektryczną, którą następnie mogą odprowadzić do sieci elektrycznej. Dzięki temu są to pociągi energooszczędne, które w znaczący sposób przyczyniają się do ochrony środowiska i klimatu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze