Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy pociąg w Zapleczu Technicznym ŁKA

inforail
06.11.2014 14:35
0 Komentarzy
Zakończyły się odbiory pierwszych urządzeń na Zapleczu Technicznym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej –poinformowała Marta Markowska, rzeczniczka prasowa przewoźnika. Aby sprawdzić ich funkcjonowanie na teren obiektu po raz pierwszy wjechał pociąg Spółki. Testowana jest między innymi pierwsza, automatyczna myjnia dla taboru kolejowego w Polsce. Dzięki niej umycie całego składu zajmuje zaledwie 30 minut. Proces jest w pełni zautomatyzowany, ekonomiczny i ekologiczny.
Pierwszy pociag w Zapleczu Technicznym ŁKA
Myjnia umożliwia mycie pojazdu z zewnątrz za pomocą sześciu szczotek w trzech płaszczyznach: poziomej, pionowej i ukośnej. Kształt szczotek oraz długość poszczególnych ich części dostosowano do kształtu jednostki, co gwarantuje dokładne umycie.
Proces rozpoczyna się od nałożenia piany ze środkiem myjącym, następnie skład jest czyszczony wirującymi szczotkami, po czym spłukiwany demineralizowaną wodą. Wykorzystana woda krąży w obiegu zamkniętym. Po umyciu, trafia do zbiorników sedymentacyjnych o pojemności 20 m sześciennych na zewnątrz hali, gdzie jest oczyszczana i ponownie wykorzystywana. Do umycia pociągu o wielkości około 5 autobusów wystarcza około 1000 litrów wody. Koszt wody i środków myjących potrzebnych do umycia jednostki wynosi około 20-25 złotych. Warto zaznaczyć, że proces gospodarki wodnej myjni jest ekologiczny. Woda w procesie mycia jest dwukrotnie natleniana i dodatkowo dodawana jest do niej specjalna pożywka dla bakterii rozkładających składniki organiczne i ropopochodne zmywane z powierzchni pociągu.
Praca budowlane na terenie Zaplecza zakończone zostały 28 września. Inwestycję, dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej realizuje firma Trakcja PRKiI. S.A. Do chwili obecnej odebrane zostały:
– urządzenia myjni
– laserowe stanowisko pomiaru zestawów kołowych
– waga
– system odfekalniania, nawadniania i napiaszczania
– urządzenia sterowania ruchem kolejowym (SRK): zwrotnice, system sterowania komputerowego znajdujący się w pomieszczeniu Nastawni
– zewnętrzna sieć trakcyjna
– układ torowy wraz z rozjazdami, kozłami oporowymi oraz placem manewrowym
 elektryczne ogrzewanie rozjazdów
– sieci i instalacje wodno-kanalizacyjne, węzeł cieplny, rozdzielnia średniego napięcia.
Zaplecze Techniczne ŁKA
Trwają odbiory pozostałych urządzeń służących do obsługi pojazdów: tokarki, podnośników pudeł taboru, suwnicy. Obiekt przeszedł już pozytywnie kontrolę służb sanitarnych, trwa odbiór obiektu przez straż pożarną. Wykonawca wystąpił już o wydanie pozwolenia na użytkowanie.
Odbiór Zaplecza Technicznego do obsługi pojazdów zostanie zakończony, zgodnie z kontraktem na 28 listopada 2014r. Za utrzymanie pociągów przez 15 najbliższych lat odpowiedzialny będzie ich producent firma Stadler Polska. Zaplecze powstaje w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, który jest współfinasowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Komentarze