Pierwszy pociąg Stadlera dotarł na Litwę. Powstał w Siedlcach
W poniedziałek, 13 października, na Litwę przybył pierwszy elektryczny pociąg wyprodukowany w polskiej fabryce firmy Stadler.
W najbliższych dniach przeprowadzone zostaną prace przygotowawcze, po których rozpoczną się testy techniczne nowego pojazdu szynowego.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest rozpoczęcie regularnych przejazdów pasażerskich pierwszym elektrycznym pociągiem Stadlera na Litwie?
- Jakie udogodnienia i rozwiązania technologiczne zastosowano w nowych pociągach, aby zwiększyć komfort podróżnych?
- W jaki sposób wprowadzenie elektrycznych składów wpłynie na rozwój i ekologizację transportu kolejowego na Litwie?
Transport w częściach
Ze względu na różnice w szerokości torów między Polską a Litwą oraz odmienne wymiary taboru, pociąg został dostarczony do Intermodalnego Terminalu w Wilnie w częściach – poszczególne wagony przewieziono ciężarówkami. W najbliższych dniach zostaną one umieszczone na wózkach i połączone w kompletny skład. Dynamiczne testy jednostki planowane są na koniec października.
Pierwsze przejazdy z pasażerami nowym pociągiem mają rozpocząć się już w przyszłym roku.
Historyczny moment dla litewskiej kolei
Prezes grupy LTG (Lietuvos Geležinkeliai), Egidijus Lazauskas, podkreślił, że przyjazd pierwszego elektrycznego pociągu to ważny, długo oczekiwany moment w historii litewskiej kolei.
– Pierwszy nowoczesny elektryczny pociąg na Litwie to nie tylko osiągnięcie technologiczne, ale także dowód naszego zaangażowania wobec pasażerów. Chcemy, by podróże koleją były zrównoważone i komfortowe. Nowe pociągi sprawią, że stanie się to codziennością – zarówno w drodze do pracy, jak i podczas weekendowych wycieczek po kraju – powiedział Lazauskas.
Jak dodał, inwestycje grupy w ostatnich latach obejmują nie tylko modernizację taboru pasażerskiego, ale również odnowienie lokomotyw towarowych, co stanowi znaczący krok po latach stagnacji.
Komfort i ekologia
Nowe elektryczne pociągi będą przestronniejsze, bardziej komfortowe i dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów – także osób z ograniczoną mobilnością. Po kilkudziesięciu latach do składów powróci strefa bistro, w której podróżni będą mogli kupić ciepłe posiłki i napoje.
Zwiększona liczba miejsc na rowery, wygodne rampy oraz lepsza organizacja przestrzeni mają zapewnić swobodę poruszania się po wnętrzu pociągu. Większa pojemność jednostek umożliwi także sprawniejszą obsługę pasażerów w godzinach szczytu.
15 nowych jednostek w drodze
Nowy elektryczny pociąg to pierwszy z 15 nowoczesnych pojazdów, które wkrótce zasilą flotę spółki LTG Link – odpowiedzialnej za przewozy pasażerskie w ramach grupy LTG. Nowe jednostki mają przyczynić się do stworzenia bardziej ekologicznego i komfortowego systemu transportu kolejowego na Litwie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze