Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy KISS z Siedlec dostarczony na Słowenię

inforail
31.05.2021 07:45
0 Komentarzy

W ostatnich dniach maja na Słowenię został dostarczony pierwszy wyprodukowany w Siedlcach piętrowy KISS. To jednocześnie pierwszy pojazd tego typu, który został zbudowany w polskim zakładzie.  

Łącznie Slovenske Železnice zakontraktowały 10 takich składów.

Pierwszy w historii pojazd dwupokładowy typu KISS wyjechał z naszego siedleckiego zakładu i został dostarczony klientowi. Jesteśmy dumni, że udało nam się z sukcesem zrealizować to wyzwanie. Bardzo się cieszymy, że możemy realizować dla kolei słoweńskich to ambitne zamówienie na trzy różne typy pojazdów. Komplet jednostek spalinowych FLIRT DMU dostarczyliśmy w grudniu 2020 roku. Aktualnie pracujemy nad produkcją dla Slovenske Zeleznice pojazdów typu FLIRT EMU oraz kolejnych jednostek KISS – poinformowała Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowa Stadlera.

Przypomnijmy, że w ramach umowy zawartej w 2018 roku Stadler dostarczy na Słowenię łącznie 52 pojazdy. Producent wygrał przetarg Słoweńskich Kolei Państwowych przeprowadzony w celu odnowienia floty przewozów regionalnych. Początkowo zamówionych zostało 26 jedno- i dwupoziomowych pojazdów, a następnie w maju 2019 w ramach opcji – kolejnych 26. Stadler zdobył przewagę dzięki, między innymi, zaoferowaniu możliwości eksploatacji wszystkich zamówionych pojazdów w trakcji mieszanej złożonej ze składów jedno- i dwupoziomowych. Część zamówienia stanowiło początkowo 10 dwupoziomowych pojazdów KISS przewidzianych do eksploatacji na rynku słoweńskim.

Te trójczłonowe pociągi regionalne należą do serii pojazdów typu KISS, które były dostarczane w różnych konfiguracjach dla różnych operatorów. KISS dla Slovenske Železnice spełnia wymogi najnowszych technicznych specyfikacji interoperacyjności, w tym wymagania dotyczące podróży pasażerów o ograniczonej mobilności. Dzięki niskopodłogowej konstrukcji podróżujący mogą łatwo wsiąść do pociągu z poziomu peronu. Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować przepływ pasażerów oraz skrócić czas postoju na stacjach. Dwupoziomowy zespół trakcyjny typu KISS oferuje 292 miejsca siedzące, w tym 16 w klasie pierwszej, oraz 277 miejsc stojących. Ponadto specjalna przestrzeń wielofunkcyjna daje możliwość przewozu 10 rowerów. Pojazdy są klimatyzowane, wyposażone w dwie toalety, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz sieć WiFi.

Komentarze