Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy FLIRT3 dla PKP Intercity na testach (zdjęcia)

inforail
08.05.2015 22:26
0 Komentarzy

Pierwszy pociąg FLIRT3 jest już testowany na specjalnym torzedoświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest sprawdzany wekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży. Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG prowadzi testy nowego pociąguzamówionego przez PKP Intercity. To pierwszy w Polsce dalekobieżny FLIRT trzeciej generacji, spełniający najwyższestandardy bezpieczeństwa. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa.

Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemówpociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego – wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu
w Stadler Polska. – Podczas prób chcemywyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym– dodaje.

Po zakończeniutestów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa,który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenieukładu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badaniepoziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia orazurządzeń bezpieczeństwa.

Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiorypojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma dokońca października br. – mówi Grzegorz Knop,Kierownik Projektu
w NEWAG S.A.

Pasażerowiewsiądą na pokład pociągów FLIRT3 w grudniutego roku. Zostaną one włączone
do obsługi składów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przezWarszawę iKielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków- Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).20nowych pociągów typu FLIRT3 to element programuinwestycyjnego PKP Intercity opiewającego
na kwotę 4,3 mld zł netto
? podkreśla MarcinKarasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. – Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tegoprojektu dofinansowanie wynosi
aż 70%
– dodaje.

KonsorcjumStadler Polska-NEWAG produkuje 20 nowoczesnych elektrycznych zespołówtrakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, pozadostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

Do tematuwrócimy na łamach InfoRail.

Komentarze