Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Flirt z nowej puli dla PKP Intercity jedzie na testy do Żmigrodu

inforail
31.03.2021 10:45
0 Komentarzy

Jutro (1 kwietnia 2021 roku) późnym wieczorem zaplanowany jest transport do Żmigrodu pierwszego Flirta z nowego zamówienia dla PKP Intercity.

Skład ma poprowadzić „siódemka”.

Flirt do Żmigrodu ma dotrzeć około 9 we wtorek, 2 kwietnia. Na tamtejszym torze zostaną wykonane testy statyczne i dynamiczne. Mają one zakończyć się w ciągu dwóch-trzech miesięcy, tak, aby w czerwcu jednostka została przekazana PKP Intercity. Na tym jednak nie koniec. Dwa pierwsze pociągi z tego zamówienia muszą zostać poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim. Potrwa ona nawet 12 miesięcy, aż do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 tys. km i ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Dopiero wtedy rozpoczną się dostawy pozostałych dziesięciu Flirtów.

Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie wszystkich systemów i układów pociągu, aby zapewnić podróżnym maksymalne bezpieczeństwo – mówi Magdalena Chibowska, kierownik projektu w Stadler Polska.

Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pojazd przejdzie także komplet testów niezbędnych do uzyskania homologacji. Obejmują one między innymi sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa. Po uzyskaniu homologacji pojazd będzie mógł zostać przekazany przewoźnikowi.Przed przekazaniem kolejnych pociągów, dwie pierwsze jednostki z realizowanego zamówienia zostaną poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 000 km na każdy pojazd).

Pojazd FLIRT dla PKP Intercity jest w pełni zgodny z najnowszymi TSI i wyposażony w pokładowy system ETCS GUARDIA, który obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu. W konsekwencji system umożliwia prowadzenie eksploatacji pojazdu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, z pełną dynamiczną tranzycją pomiędzy ETCS poziom 1, 2 oraz SHP.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że drugi Flirt jest także prawie gotowy. On również będzie testowany w Żmigrodzie.

Przedmiotem umowy jest dostawa 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT wraz z ich utrzymaniem na poziomach P1 – P4 przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.

W nowych pociągach pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. z klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. W tej ostatniej zaplanowano m.in. miejsca siedzące, przestrzeń do podwieszenia niewielkiego bagażu pod stolikami i wieszaki na ubrania. Nowe jednostki będą monitorowane, przewidziano w nich także przestrzeń do przewozu rowerów. Ponadto pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i będą wyposażone m.in. w windy ułatwiające wsiadanie podróżnym na wózkach, a także toalety z przewijakami dla niemowląt.

Pojazdy mają posiadać 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy. Pod względem technicznym nowo powstające elektryczne zespoły trakcyjne będą zbliżone do pojazdów FLIRT ED 160, które obecnie kursują w barwach PKP Intercity, co pozwoli na ujednolicenie parku taborowego spółki.

Komentarze