Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity w styczniu

inforail
29.10.2014 15:17
0 Komentarzy
Konsorcjum Stadler –Newag pochwaliło się efektami prac przy budowie Flirta 3 dla PKP Intercity. W siedleckiej fabryce trwa budowa pierwszego z dwudziestu zakontraktowanych pojazdów. Zarówno ten, jak i trzy następne pociągi, powstaną w zakładzie Stadlera. Nie oznacza to jednak, że Newag nie jest obecny przy budowie pierwszych Flirtów 3. Przeciwnie. Pracownicy nowosądeckiej firmy aktywnie uczestniczą w pacach. W zakładach w Nowym Sączu budowa pociągów rozpocznie się już w styczniu. To właśnie Newag będzie przygotowywał środkowe człony pojazdów. Także w Nowym Sączu odbędzie się składanie końcowe i uruchamianie składów. Ułatwi to prace także ze względów logistycznych. Hala Siedlcach może bowiem pomieścić pojazd zaledwie sześcioczłonowy. Stąd też ośmioczłonową jednostkę dla PKP Intercity trzeba będzie składać w …namiocie. Stadler jest jednak na to przygotowany.
Budowa pierwszego Flirta 3 dla PKP IntercityBudowa pierwszego Flirta 3 dla PKP IntercityBudowa pierwszego Flirta 3 dla PKP IntercityBudowa pierwszego Flirta 3 dla PKP Intercity
Dodajmy, że pociągi są produkowane z pudeł, które do Polski przyjeżdżają z Węgier. Do budowy 20 składów konsorcjum będzie potrzebowało 160 elementów. Jak już wspomnieliśmy w siedleckiej fabryce trwa obecnie montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. W pojazdach zamontowano już pulpity sterownicze, mogliśmy także zobaczyć próbkę siedzeń. A te mają być wygodne i komfortowe. Tak jak całe pociągi. Jak zapewniają przedstawiciele zarówno przewoźnika, jak i producenta Flirty 3 będą właśnie komfortowe. Wygodne fotele, gniazdka, klimatyzacja, nowoczesne toalety oraz przyjemna przestrzeń barowa –to standardowe elementy pociągu FLIRT3. Bogate wyposażenie wnętrza pojazdów zapewnić ma wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Natomiast dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów lub nart. Pociągi dostosowane będą również do potrzeb osób niepełnosprawnych –zostaną one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160km/h.
Budowa pierwszego Flirta 3 dla PKP IntercityBudowa pierwszego Flirta 3 dla PKP IntercityBudowa pierwszego Flirta 3 dla PKP IntercityBudowa pierwszego Flirta 3 dla PKP Intercity
Realizacja kontraktu idzie zgodnie z planem i harmonogramem –zapewnia Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A. Nie jest on w żaden sposób zagrożony. Stadler ma doświadczenie w budowie takich pojazdów i na pewno zdąży na czas –dodaje. W Siedlcahc często goszczą też komisarze odbiorczy z PKP Intercity, którzy nadzorują budowę pojazdów. Efekt powinien być zatem dobry, a jednocześnie ciekawy. Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity ma być gotowy w styczniu 2015 roku. Potem czekają go testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji. Będą one przeprowadzane m.in. na torze w Żmigrodzie. Wszystkie pociągi konsorcjum przekaże przewoźnikowi jesienią 2015 roku. Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Umowa z konsorcjum Stadler – Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

Komentarze