Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity w styczniu
inforail
29.10.2014 15:17
0 Komentarzy
Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity w styczniu
Konsorcjum Stadler –Newag pochwaliło się efektami prac przy budowie Flirta 3 dla PKP Intercity. W siedleckiej fabryce trwa budowa pierwszego z dwudziestu zakontraktowanych pojazdów. Zarówno ten, jak i trzy następne pociągi, powstaną w zakładzie Stadlera. Nie oznacza to jednak, że Newag nie jest obecny przy budowie pierwszych Flirtów 3. Przeciwnie. Pracownicy nowosądeckiej firmy aktywnie uczestniczą w pacach. W zakładach w Nowym Sączu budowa pociągów rozpocznie się już w styczniu. To właśnie Newag będzie przygotowywał środkowe człony pojazdów. Także w Nowym Sączu odbędzie się składanie końcowe i uruchamianie składów. Ułatwi to prace także ze względów logistycznych. Hala Siedlcach może bowiem pomieścić pojazd zaledwie sześcioczłonowy. Stąd też ośmioczłonową jednostkę dla PKP Intercity trzeba będzie składać w …namiocie. Stadler jest jednak na to przygotowany.
Dodajmy, że pociągi są produkowane z pudeł, które do Polski przyjeżdżają z Węgier. Do budowy 20 składów konsorcjum będzie potrzebowało 160 elementów. Jak już wspomnieliśmy w siedleckiej fabryce trwa obecnie montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. W pojazdach zamontowano już pulpity sterownicze, mogliśmy także zobaczyć próbkę siedzeń. A te mają być wygodne i komfortowe. Tak jak całe pociągi. Jak zapewniają przedstawiciele zarówno przewoźnika, jak i producenta Flirty 3 będą właśnie komfortowe. Wygodne fotele, gniazdka, klimatyzacja, nowoczesne toalety oraz przyjemna przestrzeń barowa –to standardowe elementy pociągu FLIRT3. Bogate wyposażenie wnętrza pojazdów zapewnić ma wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Natomiast dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów lub nart. Pociągi dostosowane będą również do potrzeb osób niepełnosprawnych –zostaną one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160km/h.
Realizacja kontraktu idzie zgodnie z planem i harmonogramem –zapewnia Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A. Nie jest on w żaden sposób zagrożony. Stadler ma doświadczenie w budowie takich pojazdów i na pewno zdąży na czas –dodaje. W Siedlcahc często goszczą też komisarze odbiorczy z PKP Intercity, którzy nadzorują budowę pojazdów. Efekt powinien być zatem dobry, a jednocześnie ciekawy. Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity ma być gotowy w styczniu 2015 roku. Potem czekają go testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji. Będą one przeprowadzane m.in. na torze w Żmigrodzie. Wszystkie pociągi konsorcjum przekaże przewoźnikowi jesienią 2015 roku. Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Umowa z konsorcjum Stadler – Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze