Pierwszy ATR 220 dla Trenitalia zaprezentowany w Toskanii
inforail
13.02.2015 15:10
0 Komentarzy
Pierwszy ATR 220 dla Trenitalia zaprezentowany w Toskanii
Dziś, 13 lutego, 2015 roku, we Florencji zaprezentowany został pierwszy wyprodukowany przez PESĘ dla Kolei Włoskich Trenitalia spalinowy zespół trakcyjny ATR 220, nazwany Swingiem, w odróżnieniu od Atribo dostarczanego już innym włoskim przewoźnikom w latach 2008-2010. W prezentacji wzięli udział m.in. Prezydent Regionu Toskania Enrico Rossi, Dyrektor Przewozów Regionalnych Trenitalia Orazio Iacono, Prezes PESA Bydgoszcz SA Tomasz Zaboklicki oraz inni przedstawiciele administracji Toskanii, przewoźnika i mediów.
Chcemy utrzymać wszystkie niezelektryfikowane linie kolejowe w Toskanii. Będzie to możliwe dzięki modernizacji infrastruktury i nowoczesnym pojazdom z PESA. Te pociągi są tutaj bardzo oczekiwane –powiedział Enrico Rossi.
Szef PESY, Tomasz Zaboklicki, dziękując gospodarzom za okazane zaufanie zauważył m.in., że: – ATR220 Swing to przykład dobrej współpracy europejskie. Pociągi Alstomu budowane we włoskich fabrykach jeżdżą w Polsce, a pociągi budowane w Bydgoszczy wyjeżdżają na tory Toskanii.
ATR 220 to pojazd eksploatowany od 2008 we Włoszech, a później w Polsce. ATR 220 Swing – to jego nowoczesna i udoskonalona wersja. Potwierdzeniem innowacyjnego rozwinięcia „rodziny”tych pojazdów w obecnie produkowanej generacji jest m.in. zastosowanie własnych systemów sterowania i lokalizacji pojazdu w trakcie jazdy (DOV6) oraz znaczące obniżenie kosztów eksploatacji. Jest jednoprzestrzenny, klimatyzowany, posiada napęd spalinowy w układzie „S-D-S”(S – człon silnikowy, D –człon doczepny) i może poruszać się w trakcji wielokrotnej do trzech pojazdów. Został zaprojektowany i zbudowany z myślą o obsłudze pasażerskiego ruchu regionalnego i międzyregionalnego. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania przy znikomym oddziaływaniu na środowisko. Pojazd wyposażony jest w absorbery przejmujące energię podczas zderzenia, zapewniając tym samym zwiększone bezpieczeństwo podróżnym i obsłudze. W części wielofunkcyjnej pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, a także dla pasażerów z dużym bagażem. Wejście niepełnosprawnym zapewnia rampa manualna, służy im również jedna z kabin WC z automatycznymi drzwiami. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w warunkach upalnego lata oraz temperatur zimowych. DMU jest dostosowany do obsługi peronów o wysokości od 300 do 760 mm.
Obecnie we Włoszech eksploatowanych jest 41 pociągów ATR 220. W grudniu 2013 roku PESA zawarła umowę na 40, z opcją do 60 kolejnych dla narodowego przewoźnika – Trenitalii, a w Polsce dotychczas zamówiono 19 jego odpowiedników. Konstrukcja DMU zapewnia komfort i bezpieczeństwo jazdy z prędkością eksploatacyjną do 130 km/h. ATR 220 został wyposażony w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziom III B i przekładnię hydrodynamiczną gwarantującą płynność i wysoką dynamikę jazdy. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym designem i kolorystyką, przyjaznym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej, WiFi oraz monitoring.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze