Pierwsza SM42 PKP Intercity już w FPS. Rusza modernizacja
W ubiegłym tygodniuna łamach InfoRail.pl pisaliśmy o podpisaniu przez FPS – H. Cegielski umów namodernizacje łącznie 13 lokomotyw SM42 PKP Intercity.
Poznańska firma nie traci czasu i od razu bierze się zarobotę. Jak informuje Baza Wagonów Kolejowych pod koniec ubiegłego tygodnia dozakładów Cegielskiego w Poznaniu trafiła na modernizację pierwsza spalinówka.To SM42-033, lokomotywa wyprodukowana w 1967 roku przez Fablok Chrzanów.Ostatni przydział lokomotywy to Zakład Centralny w Warszawie, a konkretniej pracowałana Olszynce Grochowskiej.
Jak podaje Ilostan Pojazdów Trakcyjnych lokomotywa mauszkodzony silnik spalinowy.
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu wykonanaprawy okresowe na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacjąlokomotyw. Całkowita wartość kontraktu wynosi 90,3 mln zł brutto, koszt naprawyi modernizacji jednego pojazdu to niemal 7 mln zł brutto. Modernizacja jestwspółfinasowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014– 2020, projekty „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów ilokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo –unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKPIntercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum UnijnychProjektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskałdofinasowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł. Poznańska firma ma 24 miesiące odzawarcia umowy na realizację całego zamówienia.
Lokomotywy serii SM42 zostaną zmodernizowane nadwuagregatowe z funkcją zasilania wagonów w energię elektryczną. Pojazdy zyskająnowoczesne silniki spalinowe, spełniające najnowszą normę emisji spalin.Rozwiązania, które pojawią się w lokomotywach, takie jak m.in. mikroprocesorowe sterowanie, poprawiąwłaściwości trakcyjne pojazdu, a także pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa. Po modernizacjipoprawi się bezpieczeństwo pracy lokomotyw, a także ich niezawodność. Niższebędą także koszty eksploatacji unowocześnionych pojazdów serii SM42.Zaplanowane prace przyczynią się do zwiększenia komfortu pracy maszynistów.Zastosowane rozwiązania wpłyną na obniżenie hałasu i drgań zarówno tychemitowanych do otoczenia, jak i tych, które mają wpływ na personel obsługującylokomotywę oraz opcjonalnie na pasażerów.
Zmodernizowanelokomotywy będą bardzo istotną częścią naszego parku taborowego. Ich zastosowaniebędzie uniwersalne, co pomoże nam sprawnie zarządzać także nieprzewidzianymisytuacjami na szlakach kolejowych – zapewnia Marek Chraniuk, Prezes ZarząduPKP Intercity.
Zmodernizowane lokomotywy będą wykorzystywane przedewszystkim do pracy manewrowej. Ponadto będą mogły być wykorzystywane do obsługiczasowo zamykanych części szlaków z uwagi na modernizacje linii kolejowych,obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami trakcjioraz sezonowo uruchamianych składów, prowadzonych po niezelektryfikowanychszlakach.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze