Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pięć Griffinów dla LOTOS Kolej

inforail
23.12.2015 11:11
0 Komentarzy

W siedzibie LOTOS Kolej w Gdańsku podpisano dziś umowępomiędzy NEWAG S.A. a LOTOS Kolej na dostawę pięciu czteroosiowych lokomotywGRIFFIN E4DCU-DP.

Umowa przewiduje dzierżawę przez LOTOS Kolej 5 lokomotywwraz z ich utrzymaniem na okres siedmiulat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw do LOTOS Kolejnastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez LOTOS Kolejkolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez NEWAG S.A. w terminiepóźniejszym.

Pojazdy przeznaczone dla LOTOS Kolej to uniwersalnelokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastrukturykolejowej. Lokomotywy będą zbudowane nabazie platformy GRIFFIN i zostanąwyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy DUAL POWER o mocy 350 kW.

? Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejnyLOTOS Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej flotynastępnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześniepierwsze zamówienie na pojazdy z rodzinyczteroosiowych lokomotyw GRIFFIN. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to sięstało w przypadku DRAGONa, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym doosiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokimwskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji wsposób znaczący przyczynią się poprawy efektywności operacyjnej LOTOS Kolej ?mówi Bartosz Krzemiński, Wiceprezes Newag S.A.

? LOTOS Kolej, to najnowocześniejszy przewoźnik na polskichtorach, który nie zwalnia tempa ? podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej ?Dzięki lokomotywom GRIFFIN będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyćprzewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przedpodjęciem ostatecznej decyzji LOTOS Kolej testował kilka miesięcy lokomotywęGriffin E4MSU. Pozytywne wyniki tych testów przyczyniło się do zawarciadzisiejszej umowy.

? Rozwój lokomotyw 4-osiowych GRIFFIN jako jednej z dwóchkluczowych platform lokomotyw elektrycznych w portfolio produktowym NEWAG S.A.jest jednym z priorytetowych działań firmy w najbliższym czasie. Na początkutego roku GRIFFIN E4MSU jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikatyzgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Dzisiajpodpisana umowa spowoduje, że już w 2017 roku NEWAG jako pierwszy producent wEuropie będzie reprezentowany na szlakach kolejowych przez dwie seryjnieprodukowane, nowoczesne platformy lokomotyw elektrycznych wyposażone wspalinowe moduły dojazdowe, które w znaczny sposób poprawiają elastycznośćoperacyjną przewoźników kolejowych, a tym samym ich konkurencyjność ? mówiMaciej Duczyński, Wiceprezes Newag S.A.

Przypomnijmy, że od początku 2014 roku LOTOS Kolejeksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez NEWAG S.A. Są to6-cio osiowe lokomotywy DRAGON E6ACT dedykowane dla ciężkich składówtowarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegucałkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5%.


Komentarze