Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PGE GiEK ogłasza przetarg na utrzymanie lokomotyw spalinowych 6Dg/B1

inforail
24.10.2025 14:30
0 Komentarzy

PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Oddział Elektrownia Turów w Bogatyni, prowadzi postępowanie przetargowe na utrzymanie lokomotyw spalinowych typu 6Dg/B1.

Zadanie będzie realizowane zgodnie z dokumentacją DSU (Dokumentacja Systemu Utrzymania), a jego celem jest zapewnienie ciągłej, bezpiecznej i zgodnej z normami eksploatacji lokomotyw wykorzystywanych do obsługi potrzeb transportowych elektrowni.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki jest zakres prac przewidzianych w przetargu na utrzymanie lokomotyw spalinowych 6Dg/B1 w Elektrowni Turów?
  2. Jakie doświadczenie i kwalifikacje muszą posiadać wykonawcy, aby móc złożyć ofertę w postępowaniu PGE GiEK?
  3. Dlaczego utrzymanie lokomotyw 6Dg/B1 ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania Elektrowni Turów?

Zakres i cel zamówienia

Przedmiotem postępowania jest utrzymanie w pełnej sprawności technicznej lokomotyw spalinowych 6Dg/B1 eksploatowanych w Elektrowni Turów. Wykonawca będzie odpowiedzialny za przeglądy, naprawy oraz wszelkie czynności serwisowe określone w DSU. Celem jest zapewnienie wysokiej niezawodności pojazdów oraz zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa.

Termin składania ofert upływa 28 października 2025 roku o godzinie 12:00.

Realizacja umowy potrwa do 31 grudnia 2027 roku, a miejscem wykonywania prac będzie PGE GiEK S.A. Oddział Elektrownia Turów przy ul. Młodych Energetyków 12 w Bogatyni.

Wymagania wobec wykonawców

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:

  • nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę,
  • nie są objęci sankcjami wynikającymi z rozporządzeń UE 833/2014, UE 765/2006 oraz UE 269/2014,
  • posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie utrzymania lokomotyw.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest udokumentowanie wykonania co najmniej jednego przeglądu P2 lokomotywy 6Dg zgodnie z DSU w ciągu ostatnich trzech lat. W przypadku konsorcjów dopuszcza się łączenie doświadczenia kilku wykonawców.

Wraz z ofertą należy złożyć:

  • oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia,
  • wykaz wykonanych prac (wg wzoru z załącznika nr 4 do SWZ) wraz z referencjami, lub dokument producenta potwierdzający uprawnienia do serwisowania lokomotyw 6Dg/B1.

Zasady oceny ofert i procedura

Zamawiający przeprowadzi postępowanie w dwóch etapach: najpierw dokona oceny ofert, a następnie sprawdzi kwalifikacje wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona. Ocena będzie dokonywana metodą „spełnia / nie spełnia”.

Kryterium oceny ofert jest jedno – cena (waga 100%). Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę z najniższą ceną netto.

Oferty należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Zakupowego GK PGE (SWPP2). Okres związania ofertą wynosi 60 dni, a otwarcie ofert nie będzie jawne.

Wymogi formalne i zasady etyczne

PGE GiEK wymaga, aby wszyscy wykonawcy i ich podwykonawcy działali zgodnie z przepisami prawa oraz Kodeksem Postępowania dla Partnerów Biznesowych Spółek GK PGE i Dobrymi Praktykami Zakupowymi. Oświadczenie o zgodności z tymi zasadami jest wymagane przy składaniu oferty.

Zamawiający zastrzega sobie prawo wykluczenia wykonawców m.in. w przypadku:

  • powiązań z Rosją lub Białorusią,
  • naruszenia zakazu współpracy z podmiotami objętymi sankcjami,
  • wcześniejszego niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z PGE,
  • przedstawienia nieprawdziwych informacji lub działań mających na celu zakłócenie konkurencji.

Kluczowa inwestycja dla utrzymania transportu wewnętrznego Elektrowni Turów

Lokomotywy serii 6Dg/B1 pełnią kluczową rolę w transporcie wewnętrznym Elektrowni Turów, obsługując przewóz węgla, popiołów i materiałów eksploatacyjnych. Zapewnienie ich sprawności technicznej ma bezpośredni wpływ na efektywność pracy elektrowni i bezpieczeństwo ruchu kolejowego na jej terenie.

Planowany kontrakt, realizowany do końca 2027 roku, ma na celu nie tylko bieżące utrzymanie lokomotyw, ale również zapewnienie ciągłości pracy zakładu w oparciu o najwyższe standardy techniczne i operacyjne.

Komentarze