Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA zakończyła modernizację 40 wagonów do standardu 141A-20

inforail
01.02.2021 09:45
0 Komentarzy

Zakończyła się modernizacja 40 wagonów do standardu 141A-20. Oznacza to zrealizowanie przez PESĘ zamówienia podstawowego. Teraz producent realizuje prace w ramach opcji, obejmującej 20 kolejnych wagonów.  

Modernizacja wagonów została zrealizowana w ramach umowy z Pesa Bydgoszcz S.A. na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych (AB), z opcją na dodatkowe 20 wagonów. Wartość zamówienia z prawem opcji: 248 337 000,00 zł brutto.

Gdzie pojadą?

Po zakończeniu całego zamówienia wagony będzie można spotkać na trasach:

·       Szczecin –Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),

·      Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),

·       Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście)

·       Przemyśl –Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/ (Gorzów Wlkp.)

·       Suwałki –Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Niebieskie drzwi – unijny wymóg

Uwagę zwracają niebieskie drzwi w modernizowanych wagonach. Przypomnijmy, że to wymóg unijny. Pojazdy posiadają drzwi w nowym malowaniu, zgodnym z rozporządzeniem Komisji Europejskiej określającym techniczne wymagania dotyczące dostępności kolei dla pasażerów o szczególnych potrzebach.

Wagony mogą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h. Część miejsc (18) to klasa 1 przedziałowa. Pozostałe to miejsca (42) w klasie 2, bezprzedziałowej. Wyposażone są m.in. w: gniazda 230V, USB, WiFi, monitoring i ładowarki indukcyjne w 1. klasie.

Komentarze