Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA potwierdza: Link dla NEB już z homologacją

inforail
03.06.2016 12:37
0 Komentarzy

Według naszych informacji Link dla Niederbarniemer Eisenbahn(NEB) otrzymał już niemiecką homologację, wydaną przez Eisenbahn-Bundesamt,czyli odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego. Informacje te potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej szef bydgoskiego producenta – Tomasz Zaboklicki.  

Jeszcze w poniedziałek rzecznik prasowy PESY Michał Żurowskimówił, że otrzymanie przez PESĘ stosownych dokumentów to kwestia najbliższych dni. Dziś możemy już powiedzieć oficjalnie, że Linki mają dopuszczeniedo ruchu w Niemczech. To pierwszy pociąg wyprodukowany w Polsce z dopuszczeniem do ruchu u naszych zachodnich sąsiadów i drugi, po austriackim Integralu z 1998 r., pociągspalinowy wyprodukowany poza Niemcami, który otrzymał homologację umożliwiającąeksploatację w tym kraju.

– To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylkodlatego, że homologacja ostatecznie otwiera pojazdom PESY drogę na kolejnyrynek zagraniczny ? tym razem jeden z największych, bardzo wymagający, niemiecki. Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z pierwszychna świecie, która produkując poza Niemcami uzyskała dopuszczenie na tamtejszetory. Równie ważne jest potwierdzenie słuszności naszej koncepcji rozwoju.To świadomie obrana droga samodzielnego dochodzenia do celu; bez wchodzenia wkonsorcja, bez korzystania z gotowego, cudzego know ? how. To droga dłuższa,zapewne trudniejsza, często kosztowna, ale dająca producentowi z polskimkapitałem i z polską myślą techniczną bezcenne doświadczenia, a przedewszystkim trwałe kompetencje pozwalające konkurować ze światową czołówką niedoraźnie, ?przy okazji?, lecz konsekwentnie i w długim horyzoncie – powiedziałprezes PESY Tomasz Zaboklicki.

Dzięki otrzymanej homologacji już wkrótce Linki będą mogły rozpocząć obsługę połączeń transgranicznych. Potwierdza to szef nimieckiego przewoźnika. – Cieszymy się, że nowe pojazdy Link otrzymały homologację iże w przyszłości będziemy mogli zaoferować obsługę bezpośrednich połączeńkolejowych pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pojazdami. Będzie to nowajakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu,bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi, będziemy mogli wzbogacićwizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii – mówiłprezes NEB Detlef Bröcker.

– Przede wszystkim dziękuję całej grupie projektowej -zarówno niemieckim, jak i polskim kolegom ? za znakomitą współpracę. Odpoczątku widać było, że obu stronom bardzo zależy na jak najlepszych, zwłaszczadla pasażerów, efektach. Chcę także podziękować prezesom obu firm za to, żeobdarzyli mnie zaufaniem i pozwolili prowadzić tak strategiczny projekt. To niebyła łatwa praca, ale jeśli jasno formułowane są oczekiwania, jeśli cierpliwiei konsekwentnie staramy się sprostać wymaganiom, a Zamawiający okazujezrozumienie i współpracuje tak, jak nasi partnerzy z NEB, można doprowadzićprojekt do szczęśliwego finału – powiedziała szefowa kontraktu w PESIE AleksandraSpeier.

Przypomnijmy, że NEB zamówił w PESA pojazdy spalinowe w sierpniu 2013 roku.Obie firmy powołały wspólną – ponad 20-osobową – grupę projektową, która wpartnerskiej, rzeczowej, a przy tym przyjaznej atmosferze odbywała regularne,częste spotkania na wszystkich etapach realizacji kontraktu. W produkcjipojazdów brało udział blisko 100 pracowników PESA. Ich wspólny wysiłekdoprowadził najpierw do zbudowania składów, a w listopadzie 2015 roku dozakończenia badań. W lutym 2016 roku dwa pierwsze DMU Link służyły w Basdorf k.Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego), a 19 majazostały wstępnie odebrane przez NEB. Jednocześnie trwała procedura homologacjiw EBA, która właśnie dziś została uwieńczona powodzeniem.

Teraz czas na DB. Kolejnym krokiem PESY ma być uzyskaniehomologacji dla Linków produkowanych na zamówienie Deutsche Bahn. Obecnietrwają testy tych jednostek. Według informacji producenta są one już napółmetku.

Komentarze