PESA: Duże zainteresowanie naszymi lokomotywami
inforail
22.10.2014 11:55
0 Komentarzy
PESA: Duże zainteresowanie naszymi lokomotywami
Spalinowa Gama na testach. W ostatnich dniach maszynę można było zobaczyć w Wielkopolsce, pojawiła się m.in. na poznańskim dworcu. Lokalna prasa obwieściła nawet, że to pierwszy egzemplarz wyprodukowany przez PESĘ dla PKP Intercity. Jak powszechnie wiadomo to ta sama Gama, która została pokazana na InnoTrans. Nie jest lokomotywą, która zostanie dostarczona dla PKP Intercity bo i nią być nie może –powiedział nam Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu w PESIE. Trwają prace nad pierwszą lokomotywą dla przewoźnika, ustalone są wytyczne, pracują komisje z obu stron. To, że lokomotywa została pomalowana w barwy PKP Intercity nie znaczy, że zostanie przekazana przewoźnikowi. To była wspólna decyzja obu stron. Lokomotywa jest prawie identyczna –mówi Maciej Maciejewski. Mogą być jakieś zmiany w obrębie kabiny, pulpitu, być może zmieniona nieznacznie będzie malatura. Nie należy się jednak spodziewać istotnych zmian –dodaje. Pierwsza spalinowa Gama będzie oczywiście wykorzystywana przez PESĘ do homologacji. Jak mówi przedstawiciel producenta to długi proces, stąd też firmie zależało na wcześniejszym zbudowaniu maszyny porównywalnej do tych, jakie będą dostarczane do PKP Intercity. Ani producent, ani też przewoźnik nie mogą pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia z uwagi na fakt, że zamówienie jest realizowane w ramach projektu unijnego, który powinien zostać rozliczony w odpowiednim czasie. Stąd też rozpoczęty już proces zbierania dokumentacji niezbędnej do homologowania spalinowej Gamy.
Pierwsza polska spalinówka od ponad 25 lat
To pierwsza polska spalinowa lokomotywa, wyprodukowana od ponad 25 lat –mówi Maciej Maciejewski. Dodajmy, że to zarazem druga lokomotywa, która powstała w Bydgoszczy, pierwszy był elektrowóz, także z rodziny Gama. Stąd też podobny design obu pojazdów. Jak informuje Maciej Maciejewski jest on charakterystyczny dla całej platformy tych lokomotyw. Modułowa konstrukcja pojazdów umożliwia wykorzystywanie wielu elementów z lokomotywy elektrycznej w spalinówce. To ramy, wózki, nadwozie, kabina –wyjaśnia przedstawiciel PESY. Inne są oczywiście jednostki napędowe, przekształtniki czy falowniki. Staramy się, żeby możliwie dużo elementów było wspólnych –dodaje. To także ułatwienie dla firmy. Łatwiejszy proces produkcyjny czy szkolenia pracowników –mówi Maciej Maciejewski.
Pierwsza Gama na sprzedaż
Mamy duże zainteresowanie naszymi lokomotywami –twierdzi Maciej Maciejewski. Na pytanie, czy pierwsza spalinowa Gama jest na sprzedaż przedstawiciel PESY odpowiada, że jak najbardziej tak. Zapisy SIWZ-u uniemożliwiają przekazanie tego egzemplarza PKP Intercity, natomiast jest spore zainteresowanie lokomotywą ze strony przewoźników towarowych. Nie będzie żadnego problemu, żeby tę lokomotywę sprzedać –dodaje. Podobnie rzecz ma się z lokomotywą elektryczną. Pierwszy egzemplarz jest na sprzedaż. PESA ma już zamówienie z Kolei Mazowieckich, dla których będzie musiała wyprodukować jednak nowe maszyny. Prototyp jest bez przerwy dzierżawiony, sprawdzany przez różnych użytkowników. Zbieramy opinie, są one w większości pozytywne –mówi Maciej Maciejewski. Nadal mamy zapytania od kolejnych przewoźników, kiedy będzie można przetestować Gamę –dodaje.
PKP CARGO na tak
Wiemy, że PKP CARGO w najbliższym czasie ogłosi przetarg na dostawę lokomotyw, jesteśmy jak najbardziej zainteresowani –mówi Maciej Maciejewski. Problemem może okazać się fakt, że przewoźnik będzie chciał zamówić lokomotyw, które będą mogły kursować nie tylko w Polsce, ale także poza granicami. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PESA lokomotywę multisystemową ma mieć gotową dopiero za dwa lata. Zastanawiamy się czy to będzie lokomotywa trzy czy czterosystemowa –mówi przedstawiciel bydgoskiego producenta. Być może jednak potrzeba chwili przyśpieszy te prace. Zainteresowanie przetargiem PKP CARGO może być zatem spore, na pewno PESA nie będzie sama na placu boju.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze