Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA dostarczy pociągi na kolejny kontynent; już trzeci!

inforail
23.09.2022 10:45
0 Komentarzy

Po Europie i Azji czas na Afrykę. PESA podpisała umowę na dostawę pociągów do Ghany.

Łącznie może być to 12 składów.

Spalinowe jednostki

PESA dla kolei z Ghany wyprodukuje 2 pociągi spalinowe, opcja natomiast zakłada 10 kolejnych składów dieslowskich. Co ciekawe pierwszy z nich to będzie Link. Kolejne to już jednostki z rodziny REGIO160, zbliżone do tych, które bydgoski producent będzie dostarczał do Ceskich Drah. Dwa pierwsze składy są już przez PESĘ produkowane.

Afryka będzie trzecim kontynentem, po Europie i Azji, na który dostarczone zostaną pojazdy wyprodukowane w Polsce.

Co ciekawe PESA nie zabiegała o to zamówienie. To koleje Ghany zapytały o możliwość dostarczenia pociągów.

Kolej w Ghanie rozwija się – mówi nam wiceprezes PESY Maciej Maciejewski. Dostarczymy tam pociągi oparte o rodziny pojazdów Link i REGIO160. To zapewni nam ciągłość produkcji, przy realizacji kontraktu dla Kolei Czeskich – dodaje.

Maciej Maciejewski nie ukrywa, że jest to kontrakt dość egzotyczny. Będą to pierwsze pojazdy sprzedawane na rynek afrykański. Plusem jest to, że mają kursować na wydzielonej, konkretnej linii kolejowej, co znacznie ułatwi ich konfigurację i późniejszą eksploatację. Z drugiej jednak strony to kontrakt, który może zapewnić dostawę 12 pojazdów. To całkiem sporo, stąd też decyzja o jego podpisaniu.

Sama produkcja pojazdów nie będzie zatem dla PESY wielkim wyzwaniem. Będą to bowiem jednostki o standardzie europejskim. Pewnym znakiem zapytania w tej chwili pozostaje kwestia ich homologacji na rynek afrykański. PESA jest jednak przekonana, że się uda. Buduje obecnie pojazdy spełniające wszystkie najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości. Rynek afrykański nie powinien być zatem bardziej wymagający pod tym kątem, niż rynki europejskie.

Komentarze