Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA: Czujemy się mocni w alternatywnych napędach, liczymy na zamówienia od PKP Intercity

inforail
20.07.2023 16:45
0 Komentarzy

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej, odbywającej się na terenie fabryki PESY, padły zapowiedzi kolejnych taborowych zamówień, które mają być realizowane przez PKP Intercity.

Naturalnym jest, że poważnie zainteresowany nimi jest bydgoski producent.

Długofalowa współpraca

PESA od lat współpracuje z PKP Intercity. W ostatnich latach PKP Intercity jest dla nas głównym partnerem. Kontrakty, liczone w miliardach złotych, są dla PESY niezwykle ważne. Dzięki zarobionym pieniądzom możemy się rozwijać. Mogą rozwijać się nasi inżynierowie, możemy rozwijać polską technikę, możemy produkować bardzo nowoczesny tabor i dostarczać go m.in. dla PKP Intercity – powiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes PESY.

Ta współpraca przynosi już wymierne efekty, i to nie tylko dla przewoźnika, który modernizuje swój park taborowy, ale także dla producenta, dla którego to szansa na rozwój.

Bardzo się cieszymy, że PKP Intercity, jako narodowy przewoźnik, tak mocno od lat jest związany z PESĄ. Razem przeprowadziliśmy wiele ciekawych realizacji i kontraktów, ale również bardzo ciekawy program nazywany u nas „user experience”, który pozwolił nam zebrać od pracowników i klientów czyli pasażerów PKP Intercity oczekiwania, dotyczące taboru. To nam pozwala lepiej wpisywać się w oczekiwania przewoźnika – wskazał Maciej Maciejewski.

Nic zatem dziwnego, że PESA chce podtrzymać współpracę z PKP Intercity. Do tego potrzebne są jednak wygrane w kolejnych przetargach.

Liczymy na kolejne zamówienie, bardzo nas cieszą plany PKP Intercity. Jesteśmy cały czas w grze, jeśli chodzi o przetarg na push&pulle i liczymy na dobre dla nas zakończenie. Rozumiemy jednak sytuację. Jesteśmy bardzo zainteresowani udziałem w programie zakupu pociągów dużych prędkości, jak i pojazdów z napędami alternatywnymi, wodorowymi czy bateryjnymi. Czujemy się w tym mocni. Mamy duże doświadczenia zebrane w ostatnich latach w tym obszarze, które będziemy chcieli komercyjnie przełożyć na sukcesy PESY – tłumaczył Maciej Maciejewski.

Komentarze