Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA będzie koncentrować się na zastąpieniu Elfa2 i Linka nowymi pojazdami

inforail
11.07.2022 10:45
0 Komentarzy
W latach 2022 – 2025 PESA będzie koncentrowała się na rozwoju i komercjalizacji nowych projektów pojazdów szynowych – wynika ze sprawozdania spółki.

Zastąpią one dotychczasowe platformy rynkowe, takie jak LINK, czy ELF II.

Nowa generacja pojazdów

Nowe generacje pojazdów PESA będą ujednolicone w ramach platformy Regio160, co przyniesie znaczne korzyści w postaci obniżenia kosztów zakupu komponentów, skrócenia czasu montażu i zabudowy, automatyzacji procesów produkcji, a także uproszczenia i standaryzacji technologii produkcji. Platforma Regio160 obejmie wszystkie typy pojazdów szynowych, łącznie z wersjami hybrydowymi i dwunapędowymi. Będzie ona stanowić bardzo wszechstronną odpowiedź na trendy panujące w europejskim kolejnictwie, związane z obniżaniem masy i energochłonności środków transportu, czy szerzej – z wdrażaniem zobowiązań Green Deal. Najbardziej jednoznacznym przejawem tego dążenia jest ujęcie w platformie grupy pojazdów zasilanych wodorem – HEMU.

Jak podano w sprawozdaniu w 2022 roku Spółka planuje dalsze prace rozwojowe nad podstawowymi kierunkami badawczymi wyznaczonymi w poprzednich latach:

1) projekt high-speed – przygotowanie do stworzenia platformy wielonapięciowych pojazdów trakcyjnych dużych prędkości, zgodnie z wymaganiami Centralnego Portu Komunikacyjnego,

2) rozwój projektów pojazdów zasilanych wodorem do przewozów pasażerskich i towarowych,

3) platforma pasażerskich jednostek trakcyjnych Regio160, obejmująca rodzinę pojazdów napędzanych wodorem,

4) standaryzacja – szereg działań badawczych-rozwojowych prowadzonych w Pionie Technicznym, których celem będzie wypracowanie modułowych, powtarzalnych rozwiązań, które będą seryjnie stosowane w różnych pojazdach produkowanych przez PESA,

5) projekt zoptymalizowanego tramwaju – prace rozwojowe, których celem będzie wykorzystanie dotychczasowych, bardzo bogatych doświadczeń w obszarze produkcji tramwajów, w celu opracowania projektu i zbudowania prototypu pojazdu o znacząco obniżonym koszcie produkcji, eksploatacji oraz o zwiększonym poziomie niezawodności.

Więcej o nowej strategii PESY.

Komentarze