Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pasażerowie korzystają z kolejnych peronów na stacji Warszawa Zachodnia

inforail
03.09.2023 09:15
0 Komentarzy

Stacja Warszawa Zachodnia zyskała ułatwienia dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dwie windy zapewniają wygodny dostęp do zmodernizowanych peronów 6 i 7. 

Od 3 września podróżni wsiądą do pociągów z kolejnych nowych peronów. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

Nowe windy

Na zmodernizowanych peronach nr 6, a także 7, od 25 sierpnia działają nowe windy, które umożliwiają pasażerom z ciężkim bagażem, wózkami dziecięcymi i z ograniczoną możliwością poruszania się lepszy dostęp do kolei.

Wraz z korektą rozkładu jazdy, 3 września, pasażerów korzystających z przebudowywanej stacji Warszawa Zachodnia czekają zmiany. Udostępniono dwa kolejne zadaszone 400-metrowe perony nr 4, a także 5. Pasażerowie na wszystkie czynne perony będą mogli dostać się po kładce dla pieszych. Na nowych peronach zamontowano ławki, gabloty, jak również tablice informacyjne. Udogodnieniem dla podróżnych będą osłonięte poczekalnie.

Wraz z nowym rokiem szkolnym przywrócono ruch na stacjach Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście i Warszawa Powiśle.

Od strony wschodniej

Pociągi wrócą na przebudowane tory linii podmiejskiej średnicowej od strony wschodniej. Część pociągów wróci na trasę przez Warszawę Centralną, w tym pociągi Berlin-Warszawa. Pociągi jadące w relacjach do i z Białegostoku, Lublina Głównego, a także Terespola skierowano przez Warszawę Gdańską. Zaawansowane prace toczyły się również po zachodniej stronie stacji.

Od 3 września prace na stacji Warszawa Zachodnia przeniesiono na peron 1 i 2 i będą kontynuowane na peronie 3, jak również w przejściu pod torami. Przebudowa peronów wymaga zmian w organizacji ruchu. Pociągi WKD do połowy 2024 r. wycofano ze stacji Warszawa Zachodnia. Będą kończyć i zaczynać bieg na przystanku Reduta Ordona. PKP PLK proszą zatem pasażerów o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie, a także w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano w połowie 2024 r. Harmonogram zakończenia inwestycji i fazowanie prac uzgodniono z wykonawcą i przewoźnikami.

Komentarze