Paryż: Duże zainteresowanie dostępem do infrastruktury
Pomimo wiodącej roli SNCF w przewozach we Francji, RFF zanotował duże zainteresowanie dostępem do infrastruktury dla innych przewoźników w 2010 roku. Krok ten był możliwy dzięki liberalizacji rynku w przewozach międzynarodowych. Dzięki temu Trenitalia wystąpiła o cztery trasy dla pociągów Paryż –Mediolan, choć przewoźnik nie otrzymał jeszcze świadectwa bezpieczeństwa. Oprócz tego przewoźnika również inni zgłosili się o przyznanie linii. Jednym z pewnych jest Veolia Transport, która prowadzi rozmowy z Air France-KLM. Oba przedsiębiorstwa są w ostatniej fazie uzgadniania detali, podczas gdy porozumienie zostało już podpisane. Konsorcjum rozważa obecnie ilość pociągów, jaką musi pozyskać oraz datę rozpoczęcia przewozów. Jednak konsorcjum będzie miało problem z uruchomieniem pociągów w 2010 roku. Z drugiej strony SNCF wystąpiło o 6% więcej tras, niż miało to miejsce w bieżącym roku. Dodatkowo wbrew spowolnieniu gospodarczemu przewoźnicy prywatni wystąpili o 12% więcej tras.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze