Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Parowozownia Wolsztyn na zakupach taborowych. Dwa wagony pasażerskie

inforail
21.01.2025 11:30
0 Komentarzy

Parowozownia Wolsztyn planuje wzbogacić swój tabor o dwa używane, czteroosiowe wagony pasażerskie.

Procedura przetargowa została ogłoszona 21 stycznia 2025 roku i jest prowadzona w trybie standardowym.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria musi spełniać dostawca, aby jego oferta została zaakceptowana w przetargu na dostawę wagonów pasażerskich do Parowozowni Wolsztyn?
  2. Jakie dokumenty techniczne muszą być dostarczone wraz z zakupionymi wagonami?
  3. W jaki sposób zakup nowych wagonów wpłynie na rozwój i funkcjonowanie Parowozowni Wolsztyn?

Wymagania techniczne

Dla zapewnienia lepszej jakości komunikacji zbiorowej, w szczególności transportu kolejowego, konieczne są inwestycje – pisze w interpelacji do Ministra aktywów państwowych poseł Franciszek Sterczewski.
Parowozownia Wolsztyn kupuje wagony

Zakupione wagony będą wykorzystywane w regionalnych przewozach pasażerskich i muszą spełniać określone wymagania:

  • Muszą być dopuszczone do eksploatacji zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym i odpowiednimi rozporządzeniami,
  • Minimalna prędkość eksploatacyjna to 120 km/h,
  • Okres do najbliższej naprawy okresowej nie może być krótszy niż 24 miesiące, natomiast do naprawy P5 co najmniej 48 miesięcy,
  • Muszą posiadać odpowiednie dokumenty, w tym Dokumentację Systemu Utrzymania (DSU), Dokumentację Techniczno-Ruchową i świadectwo sprawności technicznej,
  • System ogrzewania powinien obejmować ogrzewanie parowe niskoprężne oraz elektryczne,
  • Szerokość toru: 1435 mm,
  • Liczba miejsc siedzących: minimum 54,
  • Minimalna długość wagonu: 24,50 m,
  • Malatura wagonów zgodna ze standardami UIC 505-1 (RAL 6008 dla bocznych ścian, RAL 7042 dla dachu, RAL 9005 dla podwozia),
  • Układ siedzeń może być przedziałowy lub bezprzedziałowy, wyłącznie dla niepalących,
  • Wagony muszą posiadać możliwość połączenia elektrycznego, mechanicznego i pneumatycznego z innym taborem użytkowanym przez przewoźników pasażerskich.

Warunki dostawy

Dostawca będzie odpowiedzialny za transport wagonów na bocznicę Parowozowni Wolsztyn. Wykonawca zobowiązuje się również do dostarczenia pełnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej, w tym m.in.:

  • Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU),
  • Dokumentacji Techniczno-Ruchowej,
  • Dokumentacji ostatnich napraw poziomu P4 i P5,
  • Zestawienia przejechanych kilometrów,
  • Dokumentów potwierdzających rejestrację zbiorników ciśnieniowych w Transportowym Dozorze Technicznym.

Kryteria oceny ofert

Przy wyborze wykonawcy główne znaczenie będą miały dwa kryteria:

  • Cena (60% wagi oceny),
  • Termin najbliższej naprawy P4 (40% wagi oceny), gdzie najwyższą liczbę punktów otrzymają wagony, których naprawa P4 przypada za co najmniej 41-48 miesięcy od dnia dostawy.

Termin składania ofert

Zainteresowane podmioty mogą składać oferty do 25 lutego 2025 roku do godziny 10:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godzinie 10:10.

Procedura przetargowa jest otwarta i nieprzyspieszona, a uczestnictwo w niej nie wymaga posiadania katalogu elektronicznego. Wadium wynosi 17 050 PLN i może być wniesione w formie pieniężnej lub gwarancji bankowej.

Znaczenie inwestycji

Zakup nowych wagonów to istotny krok w dalszym rozwoju Parowozowni Wolsztyn, która pełni nie tylko funkcję muzealną, ale także organizuje regularne przejazdy pociągów prowadzonych przez parowozy. Modernizacja składu taborowego pozwoli na poprawę komfortu podróżowania oraz umożliwi utrzymanie historycznego charakteru przewozów kolejowych.

Więcej informacji oraz dokumentacja przetargowa są dostępne na oficjalnej stronie Parowozowni Wolsztyn: bip.parowozowniawolsztyn.pl oraz w systemie eZamówienia.

Zainteresowane firmy zachęcamy do udziału w przetargu i składania ofert w wyznaczonym terminie.

Komentarze