Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Parowóz Tr6-39 po renowacji

inforail
20.04.2022 16:45
0 Komentarzy
Stacja Muzeum pokazała parowóz Tr6-39 po renowacji.

Prace już się zakończyły.

Zakres prac

Prace polegały m.in. na piaskowaniu, uzupełnieniu brakującego poszycia, konserwacji budki maszynisty i tendra, zabezpieczeniu antykorozyjnym, naniesieniu warstw malarskich zgodnych z oryginalną malaturą podczas służby na PKP oraz na zabezpieczeniu warstwą antygraffiti.

Lokomotywa parowa Tr6-39 została zbudowana w 1923 r. w zakładach Linke-Hofmann-Lauchhammer AG Breslau jako przedstawiciel pruskiej serii G8², produkowanej w latach 1919-1926. Po 1945 r. Polskie Koleje Państwowe przejęły 52 parowozy serii G8², które oznaczono jako Tr6. Zostały one zgrupowane na terenie Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych we Wrocławiu.

Renowacja była możliwa dzięki wsparciu PKP S.A.

Komentarze