Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Parowóz Ol49-69 z Parowozowni Wolsztyn dostanie nowy kocioł

inforail
28.02.2024 15:45
0 Komentarzy

Parowozownia Wolsztyn ogłosiła przetarg na wykonanie budowy nowego kotła parowozowego lokomotywy Ol49-69.

Prace mają zostać zrealizowane zgodnie z przepisami TDT oraz dokumentacją projektową wykonaną przez Wykonawcę i zatwierdzoną przez Transportowy Dozór Techniczny.

O zamówieniu

Zamówienie dotyczy usługi wykonania w całości budowy nowego kotła parowozowego, do parowozu serii Ol49. Nowobudowany kocioł ma być wykonany na podstawie wytworzonej przez wykonawcę dokumentacji projektowej zatwierdzonej do produkcji przez Transportowy Dozór Techniczny w Polsce. Za ostateczne wykonanie usługi uznane będzie dopuszczenie do eksploatacji kotła parowozowego na podstawie badania TDT – „próby na gorąco” po zamontowaniu kotła na ostoi parowozu na terenie Parowozowni Wolsztyn. Specyfikacja techniczna nowego kotła musi określać parametry kotła nie gorsze niż oryginalnego kotła do parowozu Ol49 produkowanego przez Sosnowieckie Zakłady Budowy Kotłów w Sosnowcu w latach 1951-1954.

Nowobudowany kocioł ma być zbudowany techniką spawania lub nitowania z elementów giętych, kutych, prasowanych i prefabrykowanych. Wymiary zewnętrzne kotła muszą odpowiadać wymiarom oryginalnego kotła od parowozu Ol49 (dopuszczalna jest minimalna zmiana wymiarów spowodowana specyfiką procesu produkcji kotła). Akceptowalna jest zmiana wagi nowozbudowanego kotła w stosunku do oryginalnego. Nowo zbudowany kocioł ma mieć wszystkie otwory, kołnierze, korki wyczystkowe, wyczystki i otwory rewizyjne w tych samych miejscach jak w oryginalnym kotle od parowozu Ol49. Wzorem do budowy nowego kotła jest kocioł aktualnie zamontowany na lokomotywie Ol49-69 zbudowany w 1954 roku, z numerem fabrycznym 13333 przez Sosnowieckie Zakłady Budowy Kotłów w Sosnowcu.

Parowozownia Wolsztyn ogłosiła przetarg na wykonanie budowy nowego kotła parowozowego lokomotywy Ol49-69.
Lokomotywa Ol49-69/źródło: Wikipedia, kitmasterbloke

Lokomotywa na dzień dzisiejszy znajduje się w hali napraw Parowozowni Wolsztyn w Wolsztynie przy ulicy Fabrycznej 1, można dokonywać jej wizji lokalnej i pomiarów w ustalonym z zamawiającym terminie.

Nowy kocioł ma mieć zamontowane rury (płomieniówki, płomienice), trzy korki topliwe oraz trzy rury cyrkulacyjne. Do produkcji nowego kotła przynależy zbudowanie nowego przegrzewacza pary wraz z 38 elementami przegrzewacza, oraz kompletnie wyposażona dymnica, drzwi dymnicy tak jak w oryginalnym kotle fabrycznym mają mieć na środku przetłoczenie usztywniające ich konstrukcję. Dodatkowo do nowo wybudowanego kotła wykonawca zamontuje jeden nowy kurek probierczy na ścianie drzwiczkowej stojaka, jeden zawór odcinający z króćcem do manometru kontrolnego i manometr kotłowy, dwa nowe kompletne wodowskazy typu „Klinger”, regeneracja przepustnicy, wykonanie nowej kolumny paro rozdzielczej wraz z nowymi zaworami.

Do kotła nie przynależy produkcja: rusztu paleniska, popielnika, sklepienia paleniskowego z materiału ogniotrwałego, drzwiczek paleniska, dwóch zasów spustowych, dwóch zaworów bezpieczeństwa, dwóch zaworów kotłowych, komina, dyszy wylotowej, otuliny kotła, gwizdawki.

Dane techniczne kotła:

Dopuszczalne ciśnienie robocze w kotle – 16 Kg/cm²

Powierzchnia rusztu – 3,7 m²

Wymiary rusztu 2,420m x 1,532m

Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej – 16,7 m²

Odległość między ścianami sitowymi 4815 mm

Liczba płomieniówek – 107 sztWymiary płomieniówek (średnica zewnętrzna/grubość ścianki) – 51mm/2,5mm

Liczba płomienic – 38 szt.

Wymiary płomienic (średnica zewnętrzna/grubość ścianki) – 133mm/4mm

Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza pary – 72 m²

Zawartość wody w kotle przy poziomie 150 mm ponad skrzynią ogniową – około 7,8 m³

Ciężar kotła bez urządzeń i osprzętu – około 20000 kg.

Po wykonaniu zamówienia wykonawca zapewnia transport nowego kotła o do siedziby Zamawiającego na własny koszt i ryzyko. W przypadku konieczności wykorzystania starego kotła do budowy nowego organizację transportu oraz koszty dostawy starego kotła i jego zwrotu do siedziby Zamawiającego ponosi wykonawca na własne ryzyko. Miejsce wykonania usługi nowego kotła: siedziba wykonawcy w Polsce lub Kraje UE.

Oferty w przetargu można składać do 3 kwietnia 2024 roku. Kryteria ich oceny stanowią:

Cena – 60%;

Termin wykonania usługi – 40%.

Komentarze